Deel dit artikel
-

Nieuw internetreisbureau voor ‘charmante’ locaties

Donderdag wordt een nieuwe internetreisorganisatie gepresenteerd die alleen bijzondere verblijfadressen aanbiedt. Via de site AmbianceTravel.nl biedt de internettouroperator alleen 'sfeervolle' of 'karakteristieke' hotels aan die bijvoorbeeld gevestigd zijn in kastelen, landhuizen, oude molens en haciënda's.

De doelgroep van AmbianceTravel zijn ’babyboomers’, zo laat het bedrijf in een persbericht weten. “Deze groep vakantiegangers reist veelal zonder kinderen, is geïnteresseerd in cultuur, gastronomie en heeft relatief veel tijd. We richten ons op een cliëntèle die met de eigen auto reist en op klanten die een low cost-vlucht boeken en ter plaatse een auto huren.”

AmbianceTravel richt zich niet alleen op luxe-vakantiegangers. “Het gaat ons niet alleen om luxe hotels, het authentieke karakter bepaalt of een hotel in het assortiment past. Dat kunnen zowel eenvoudige herbergen, sfeervolle bed & breakfast hotels of luxe verblijfsadressen zijn,” zegt oprichter Ruud de Meer, ex-commercieel directeur van TUI Nederland. Volgens hem zijn er nog weinig websites die zich richten op dezelfde doelgroep als AmbianceTravel. “Het aanbod wordt bovendien heel versnipperd aangeboden.”

In 2006 wil de internetreisorganisatie meer dan duizend hotels aanbieden in alle Europese vakantielanden. Op dit moment zijn er nog maar driehonderd hotels online te boeken. De site maakt al vanaf de start gebruik van het nieuwe betaalsysteem van de vier grote banken, Ideal. Rondreizen zijn volgens AmbianceTravel samen te stellen door gewoon extra hotels in het online winkelmandje toe te voegen. De presentatie van AmbianceTravel vindt plaats in Landgoed Duin en Kruidberg in Santpoort.


Deel dit bericht

1 Reacties

O-Ishi

Wow wat een geweldige innovatie!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond