Deel dit artikel
-

Nieuw testprogramma Mercury voor dot.coms

Het testbedrijf Mercury start komende week met ActiveTest. Met deze tool is het mogelijk om (e-commerce) sites compleet door te lichten om te voorkomen dat de site platgaat. Met ActiveTest is het ondermeer mogelijk na te gaan hoeveel bezoekers een site aankan, zodat eventuele Denial of Service-aanvallen afgewend kunnen worden. Een complete test kan binnen 24 uur voltooid zijn, zegt Mercury.

Bij betatesten in de Verenigde Staten bleek afgelopen maand dat testen niet overbodig zijn. David Crosby, Europees marketing manager voor Mercury: 'Bij zeventien van de twintig geteste bedrijven was de site niet in orde. Zij konden nog niet eens een kwart van het aantal beoogde bezoekers aan.'
Dat is ook niet zo gek, vindt Han Delfgou, country manager Nederland. 'Je weet nauwelijks meer wat je te wachten staat als je een site opent. Die zijn tegenwoordig zo groot, dat ze niet mee met de hand zijn te testen.'

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!