Deel dit artikel
-

Nieuwe aandeelhouder culi-site De Buik

Veenman+ wordt grootaandeelhouder in de uitdijende culi-site De Buik. De site moet in veel meer steden een bepalende gids worden voor lokaal uitgaanspubliek.

Het Rotterdamse communicatiebedrijf neemt de aandelen van Robert de Boer en Willem van der Sar over. Mede-oprichter Gijsbregt Brouwer blijft nog wel deels eigenaar en actief betrokken bij De Buik.

“We hebben ook afspraken gemaakt die mijn visie op het platform vastleggen en daarmee garanderen.”

De Buik is in Rotterdam al jaren een begrip voor iedereen die uit eten gaat. Het is een site met verhalen over eten in nieuwe restaurants en eettentjes, maar ook uit etablissementen die hun strepen al hebben verdiend. Eerlijk en positief, maar niet jubelend. Het persoonlijke lijkt op wat Iens.nl ooit bood.

Inmiddels is De Buik ook actief in Amsterdam en Utrecht en wil Veenman+ vaart maken met de opening van meer lokale versies. Brouwer tegen Emerce: “Het geheim is dat je echt met lokale mensen moet werken en die de ruimte moet geven.”

Toen de oprichters en eigenaren van de site zich op de toekomst begonnen te beraden, ruim een jaar geleden, bedachten ze dat aansluiting bij een mediapartij de beste optie zou zijn. “We hebben in onze directe omgeving gekeken. Edwin Veekens, directeur van Veenman+, is al lang een bekende van De Buik.” De nieuwe eigenaar biedt ruimte voor groei en gaat het bedrijf helpen een duurzaam verdienmodel neer te zetten.

De marketingactiviteiten van de Buik, Food Marketing Agency, zijn geen onderdeel van de overname. Die zijn ondergebracht in een nieuwe entiteit. Daar blijven Gijsbregt Brouwer, Willem van der Sar en Robert de Boer gezamenlijk bij betrokken en verantwoordelijk voor. Brouwer blijft actief bij beide bedrijven als creatieve motor en voor velen herkenbaar vertegenwoordiger.

Foto: Wim de Jong (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond