Deel dit artikel
-

Nieuwe advertentieformaten vallen goed

In minder dan acht maanden nadat de zogenoemde Rising Stars-advertentieformaten zijn toegevoegd aan het nieuwe portfolio van Standard Ad Units van het IAB, hebben deze innovaties hun waarde al bewezen.

Onderzoek van IAB US en Moat laat zien (pdf) dat bij vijf van de zes nieuwe formaten – Portrait, Slider, Sidekick, Billboard en Filmstrip – er vaker en langer interactie is tussen de consument en de advertentie dan bij oudere IAB-formaten.

Voor het onderzoek naar de impact van de nieuwe formaten hebben IAB US en Moat vier miljoen reclame-uitingen van onder andere AT&T en Jeep getest, waarbij vijf Rising Stars-formaten zijn vergeleken met twee banners uit de eerdere IAB Standaard (300×250 en 728×90 pixels). De uitingen waren te zien op AOL, Forbes, MSN, Viacom en Yahoo!

Bij consumenten is er een grotere kans op interactie bij de Rising Stars formaten (9,6 procenten) dan bij de twee oudere formaten (3,9 procent), zo laat het onderzoek zien. Gebruikers hebben bijna vijftig procent meer interactie met de Rising Stars-formaten (5,8 sec.) dan bij voorheen (3,9 sec.).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond