Deel dit artikel
-

Nieuwe app Corendon krijgt halve boekingsfunctie

Corendon heeft een nieuwe release van haar app uitgebracht. De primaire focus blijft klantenservice, maar er wordt ook voorzichtig een poging tot het genereren van boekingen gedaan.

Klanten van Corendon beschikken via de app over al hun reisinformatie, van vluchttijden, instapkaart en de indeling van de kamer(s) tot betalingsinformatie, antwoord op de meest gestelde vragen en live chat met een medewerker. Ook kunnen klanten hun gegevens wijzigen in de app en extra’s bijboeken, zoals een stoelreservering, maaltijd aan boord of ruimbagage. Over hoeveel extra omzet Corendon denkt te realiseren met de cross-selling functionaliteit worden geen uitspraken gedaan.

Eveneens nieuw is dat de app wordt geprofileerd als ‘te gebruiken door iedereen die zich op een Corendon vakantie wil oriënteren’. Je kunt er namelijk reizen op bekijken. Het boeken gebeurt vervolgens op de mobiele site van Corendon, want, zo zegt marketingdirecteur Martin de Boer, de hoofdfunctie is klantenservice. “De mobiele website blijft het verkoopkanaal.”

Chatbots worden steeds vaker gebruikt in de reiswereld voor klantcontact en het boeken van reizen. Voordeel is dat de (potentiële) klant hiervoor geen extra app hoeft te downloaden, omdat ze veelal geïntegreerd worden in berichtenapps als Facebook Messenger en WhatsApp. Waarom dan nog investeren in apps? De Boer wijst opnieuw op de service-insteek: de Corendon-app geeft klanten op een handige manier inzicht in hun boekingsinformatie. Maar: “In de nabije toekomst kunnen chatbots zeker een van de kanalen zijn voor verkoop.”

Corendon gaat de app ook inzetten bij crisiscommunicatie, zegt De Boer desgevraagd. In een van de toekomstige releases zal een functie worden toegevoegd, zodat de reisorganisatie proactief kan communiceren met de reiziger ingeval van calamiteiten of onrust op de bestemming.

De vernieuwde app is beschikbaar voor iPhone en iPad. Android volgt over twee weken.

Deel dit bericht

2 Reacties

NM

Beste Martijn (van Corendon),

Wat een goed nieuws. Ik weet zeker dat veel klanten van Corendon hier erg blij mee zullen zijn.
Echter mis ik een belangrijk element.

Wat wordt er momenteel gedaan aan entertainment als de klanten eenmaal op plaats van bestemming zijn?

Booking.com is momenteel begonnen met Visual Tours. Na de booking krijg je nuttige informatie over wat te doen, wat je moet zien, etc. Dus Los van reisinformatie krijgen de klanten van Booking.com een overzicht van het entertainment aanbod van de desbetreffende locatie.

Dit onderdeel zou ook goed passen in de ‘nieuwe’ app van Corendon. Daarnaast zouden guided tours ook super interessant zijn. Verhalen over de stad die zij bezoeken.

Martin

Beste NM,

Op de plaats van bestemming hebben wij als Corendon onze excursies en events. Onze reisleiders brengen deze onder de aandacht, maar is zeker een goede om onze excursies ook tzt op te nemen in de app.

Vriendelijke groeten,
Martin de Boer

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond