Deel dit artikel
-

Nieuwe campagne Grolsch ook online

De campagne voor Premium blond, het nieuwe biertje van Grolsch waarbij ook Marilyn Monroe wordt ingezet, kent behalve een outdoor campagne sinds begin deze week ook een online variant. De campagne werd gemaakt door Bookmark in samenwerking met het mediabureau van Grolsch, Initiative. De online campagne loopt van half juli tot eind december.

Grolsch introduceerde Premium Blond begin juni als tweede pils naast Grolsch Premium Pilsner. Premium Blond is de lichtere variant. Door een nieuw bier te introduceren hoopt Groslch iets te doen aan de teruglopende bierconsumptie in ons land.

Marilyn Monroe wordt binnen de campagne ingezet als de Blonde Legende. De online campagne bestaat onder meer uit een online advertising campagne en de actiesite www.blondelegende.nl. Op de website kunnen consumenten meedoen aan de MarilynQuiz, waarbij men kans maakt op een van de drie Hollywood-reizen.

Om aandacht te vestigen op de campagne en mensen te attenderen op de site draait er een bannercampagne met het gezicht van Marilyn Monroe. De campagne is volgens Brian Hirman van Bookmark vrij breed geplaatst. Hij draait onder anderen bij De Telegraaf, Vi.nl, MSN, Tiscali en Wanadoo.

Meest opvallende feature op de website is de herintroductie van de zogenaamde “Veeper”. Daarmee wordt volgens Hirman een viraal effect beoogd. Hiermee kan de consument een persoonlijke boodschap creëren: een eigen foto kan op eenvoudige wijze tot leven worden gebracht door animatie van het gezicht en het toevoegen van een zelf ingesproken of standaard boodschap.

Verder loopt Grolsch op evenementen rond als het North Sea Jazz Festival, de concerten van U2 en Lowlands. Wie bij zo'n evenement een biertje bestelt bij de mensen met een Grolsch-biertank op hun rug, krijgt een polsbandje mee waarop de website staat vermeld en een unieke code om mee te doen aan de quiz. Verder lopen op sommige events Marilyn Monroe lookalikes rond die in het gezelschap zijn van een fotograaf. Mensen kunnen tijdens zo'n event met 'Marilyn Monroe' op de foto en worden vervolgens geattendeerd op de website.

Deel dit bericht

3 Reacties

Deepdrinker

Misschien hebben de marketeers een prachtige on- en offline campagne opgezet, maar volgens mij zijn ze daarbij het product zelf uit het oog verloren. Toegegeven, de reclame heeft mij er toe aangezet eens een flesje te proberen. Ik vond de smaak echter veel te licht voor bier. Dan hadden ze van mij wat meer subtiele smaken als citroen mogen toevoegen. Nu kies ik nog liever voor een frisdrank. Het punt is dus dat uiteindelijk mijn (eerste) ervaring bepaalt of ik het product weer koop, en dat is nu zeker niet het geval. Misschien is dat ook een beetje het gevaar wanneer je door zo'n breed opgezette campagne hoge verwachtingen oproept onder het publiek.

Gerrit

Het feit dat Deepdrinker toch al een biertje koopt om het te proberen geeft toch al aan dat reclame werkt. Dat hij het niet lekker blijkt te vinden doet niks af aan de "dus" succesvolle reclame campagne.

Herman R

Waarschijnlijk mis ik het punt volledig, maar kan iemand mij wijzen op de nieuwswaarde van dit bericht? Gaan we nu bij iedere media campagne een berichtje plaatsen op Emerce? Er is hier toch niet meer aan de hand dan dat er een campagne word ingepland? Niks spannends / vernieuwends aan, laat staan dat het nieuws is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond