Deel dit artikel
-

Nieuwe campagne Nintendo voor Nederlands bedrijfje

Het kleine Nederlandse bureau MediaMonks uit Hilversum mag de Europese online campagne gaan doen voor de Gameboy Tribal Advance SP. Dat is een nieuwe versie van de gameconsole van Nintendo. De Gameboy wordt binnenkort in een beperkte oplage uitgebracht.

MediaMonks gaat zich bezig houden met de website en alle Europese online marketingactiviteiten rondom de lancering. Nintendo Europa koos volgens Victor Knaap van MediaMonks voor het Hilversumse bureau vanwege het creatieve design en de ervaring die MediaMonks inmiddels heeft opgedaan met flash.

“De voornaamste reden dat Nintendo MediaMonks voor hun product releases is dat we telkens een vernieuwde creatieve insteek vinden om hun online marketing fris te houden. Gamers zijn veeleisend en hebben al veel gezien. We bieden ze telkens weer een interactieve ervaring die ze van informatie voorziet en die ze positief ervaren. De klantenbinding die we hier mee creëren is voor Nintendo van groot belang,” zegt Knaap. Eerder al verzorgde MediaMonks de product releases voor Final Fantasy ‘The Crystal Chronicles’ , Soul Calibur 2 en de Gameboy speler.

De Game Boy Advance SP Tribal Edition is de nieuwste versie in de Game Boy Advance SP lijn. “De tribal tattoo is gebaseerd op de oude Polynesische cultuur en is de laatste jaren een enorme hit. Stijlgevoelige gamers kunnen de speciale editie nog voor de zomer aanschaffen,” zo stelt Nintendo.

Om de nieuwe opdracht binnen te halen heeft MediaMonks een storyboard gemaakt die de basis vormt van de gehele online campagne. “We hebben de sfeer van het storyboard vertaald naar een campagne waarvan de teaser pop-up de eerste fase is. In de volgende fases zullen de diverse banners op de Nintendo site en diverse externe sites worden geplaatst. Deze linken allen door naar de tribal site. De bezoeker komt dan terecht in een interactieve belevingswereld die zich zal afspelen in en rondom een tattooshop,” aldus Knaap van MediaMonks.

“Nintendo daagde ons bij dit project uit een concept neer te zetten die ook(non)-gamers de Tribal Edition lifestyle laat beleven. Dat was een gigantische uitdaging voor ons creatief team. Toch zijn  we er in geslaagd een oplossing te vinden die de bezoeker zowel informatie verschaft als deze uitdaagt tot actie,” zegt Gin Roberscheuten, art director van MediaMonks.

De Europese lancering van de Game Boy ’nieuwe stijl’ is op 18 juni 2004. De promotie omtrent de lancering van de ’nieuwe’ Game Boy zal in de komende maanden in fases geschieden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond