Deel dit artikel
-

Nieuwe commissie VEA: actiemarketing en interactief

De nieuwe VEA-commissie Evolve 2.0 gaat zich bezighouden met ontwikkelingen op het gebied van interactieve communicatie. De commissie is een samenvoeging van de VEA-commissies E-com (interactieve communicatie) en VEActive (aktiemarketing). Samenvoeging is logisch volgens de VEA, branchevereniging voor communicatie adviseurs, omdat aktiemarketing zich steeds meer op het interactieve terrein begeeft.

 “Vanuit VEActive hebben we nadrukkelijk aangedrongen op deze fusie. Het Direct Marketing/Actiemarketing-vak digitaliseert in zo’n razend tempo, dat we in een stadium terecht zijn gekomen dat de overeenkomsten moeten worden uitvergroot, en niet de verschillen,” zegt VEActive voorzitter David Vink (Lost Boys), die in Evolve niet meer terugkomt in het bestuur.

De nieuwe commissie gaat zich onder meer bezighouden met de vraag hoe marketeers moeten inspelen op de consument die als mediagebruiker steeds meer uitgever en eindredacteur van zijn eigen informatie wordt, zegt Frans Blanchard, directeur VEA. “Hoe ga je als bedrijf om met consumenten die op internet hun meningen publiceren over producten en bedrijven? Dat is een boeiende vraag voor de commissie.” Anderzijds kunnen bedrijven ook een andere insteek kiezen, zegt hij, door gebruik te maken van de mogelijkheden die internet biedt voor mond-tot-mond reclame.

De commissie gaat zich ook bezighouden met 'internet als verkoopkanaal.' Blanchard: “Foldering en couponing vindt steeds vaker plaats via internet in plaats van via print.”

Evolve 2.0 wil door informerende en inspirerende activiteiten, zo zegt Nathalie Peters van de nieuwe commissie, actief met de door Blanchard genoemde ontwikkelingen aan de slag gaan. “Concreet blijven we actief met de Dag van het Interactief Talent (DIT) en gaan we aan de slag met actuele onderwerpen als consumer engagement en user-generated content.”

De nieuwe commissie bestaat uit: Michael Willems (Amercom), Walter de Reus (Lost Boys), Marianne Robben (ARA Direct Communication), Anouk Cohen (VEA) en Nathalie Peters (Initiative).

Deel dit bericht

1 Reacties

Arjen

Heren wordt eens wakker !! Interactieve media behelst ook snelheid van handelen… Wie wil?   http://whois-www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?ACE_Id=238bd45b65b30c935dab5a8bdb53bfaf&domein=veactive  

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond