Deel dit artikel
-

Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.

Dat is zeshonderd miljoen euro meer dan bij de laatste waardering. Een groep van investeerders, onder leiding van Baillie Gifford, kocht voor 75 miljoen euro aandelen van Rocket Internet, dat nu nog 57,2 procent heeft.

HelloFresh bezorgt in zeven landen op abonnementsbasis maaltijdboxen. Die dozen bevatten recepten en gezonde ingrediënten. Sinds kort begeeft ook Albert Heijn zich in Nederland op dit terrein, en Jumbo heeft plannen in deze richting.

HelloFresh bezorgt maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. Het boekte in 2014 een omzet van zeventig miljoen euro. Het is niet uitgesloten dat het dit jaar over de driehonderd miljoen euro omzet heen gaat.

Foto: Marco Verch (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Leonar Wolters

en dat met een gemiddelde retentie periode van zes weken…. Knap hoor

Alexander van der Touw

Marco, kopen de investeerders nou nieuwe aandelen van Hello Fresh of bestaande van Rocket? Ofwel: gaat de investering nou naar Hello Fresh of naar de aandeelhouder Rocket? In dat laatste geval zou ik het niet echt groeikapitaal noemen (althans niet voor Hello Fresh)

Nils

Dit gaat toch nergens meer over. Ik krijg hier een enorm deja vu van… Waarschijnlijk weten investeerders door de lage rente en onzekere beurzen van gekkigheid niet meer wat ze met hun geld aan moeten, maar dit soort waarderingen (> € 10.000 per abonnee, waarvoor je nog eens de halve aardkloot over moet om de maaltijden te bezorgen) doet mijn Excel crashen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond