Deel dit artikel
-

Nieuwe slogan voor Zalando: Free to be

Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.

Zalando wil naar eigen zeggen het startpunt voor mode worden, waarbij elke stijl vertegenwoordig is. Met de ‘free to be’ positionering moet het merk volgens de retailer naar een hoger niveau worden getild. “Met ‘free to be’ zoeken we naar een emotionele connectie met onze klanten. Zij moeten met mode kunnen uitdragen wie ze zijn,” vertelt Jacintha de Graaf, Regional Lead Benelux bij Zalando.

De AW19 campagne, ontwikkeld in samenwerking met het Londense reclamebureau Grey, breekt met stereotypen en de traditionele gendertyperingen.

Supermodel en activiste Adwoa Aboah claimt haar ruimte in een chaotische samenleving, terwijl Rain Dove de traditionele gendernormen uitdaagt, vrij om meerdere versies van zichzelf te zijn.

De videoampagne werd geregisseerd door de Britse regisseur Georgia Hudson, bekend van haar werk met Nike, Under Armour en P! Nk.

De campagne gaat vandaag live op Zalando.nl, de commerciële lancering op tv begint op 15 september.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bram

Is het niet beter dat bij dit soort artikelen *sponsored* komt te staan? Dit is nou niet echt Emerce-waardig, althans de inhoud.

Daniel Donk - Christine le Duc

Niets mis met het bericht m.i. Uiteindelijk wordt zo vaak aandacht besteed aan de lancering van main campaigns (start nieuwe seizoen) van grote en toonaangevende merken. Misschien verplaatsen van het mapje ‘ecommerce’ naar ‘marketing’?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond