Deel dit artikel
-

Nieuwe topstructuur DPG Media door digitale transformatie

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Per 1 maart krijgt hij de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie.

Christian Van Thillo, die de groep gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter (executive chairman) van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquistiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep.

Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof.

De reden voor deze nieuwe topstructuur is volgens de uitgeverij zelf de sterke groei van DPG Media. Het bedrijf nam met Mecom een grote groep nieuwsmerken in Nederland en Denemarken over, kreeg met Medialaan volledige zeggenschap over België’s grootste entertainmentmerken en breidde de onlinetak aanzienlijk uit met de overname van Independer.

Recent kondigde de groep ook het voornemen aan om Sanoma Nederland over te nemen, uitgever van onder meer Libelle, NU.nl, vtwonen en Donald Duck. De transactie is intussen ter goedkeuring voorgelegd aan de ACM, de Nederlandse Mededingingsautoriteit.

DPG Media is de laatste jaren een breed mediaconcern geworden dat meer dan zesduizend werknemers en in drie landen actief is in nieuwsmedia, televisie, radio, tijdschriften en online diensten. De groep werkt aan een groepsbrede digitale transformatie.

Volgens topman Christian Van Thillo draait alles rond het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en de zakelijke kant van de groep, ‘waarbij het creatieve niets anders is dan het vak om succesvolle media te maken’.

Deel dit bericht

1 Reactie

Lotte

Zozo, lekker team qua diversiteit, geen vrouw te bekennen….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond