Deel dit artikel
-

“Niks nieuws op Internet in Business”

De laatste dag van de Internet in Business beurs, dit jaar voor de zesde keer gehouden, trok meer publiek dan de voorgaande twee dagen. De meeste stands konden dan ook op de nodige belangstelling rekenen. Toch viel vooral op welke bedrijven er niet waren: de webbouwers, de webvertising bedrijven, de Venture Capitalists. Met name Microsoft, Lost Boys en Agency.com werden gemist.

Zoals te verwachten viel waren Mobile en Wireless-bedrijven ruimschoots vertegenwoordigd, en ook aan Application (Service) Providers en oplossingen-leveranciers geen gebrek. Door het ontbreken van de eerder genoemde soorten bedrijven en het hoge gehalte mannen in pakken ontstond echter de indruk dat het hier meer om een IT-beurs ging dan om een internetbeurs. Grootste klacht van de bezoekers was dat er "eigenlijk niks nieuws" te zien was. Toch waren de standhouders overwegend tevreden met de resultaten.

Standruimte huren op Internet in Business is bepaald niet goedkoop. Voor een prijs per vierkante meter van zo'n 400 gulden mag je verwachten dat bedrijven duidelijk weten wat ze op zo'n beurs eigenlijk komen doen. Een rondgang langs diverse standhouders leverde desondanks vooral doelstellingen op als "op een laagdrempelige manier netwerken met partners en prospects", "naamsbekendheid vergroten", "zichtbaar zijn", "profileren" en natuurlijk "bevestiging voor bestaande klanten", "de aandacht trekken van mogelijke nieuwe klanten" en "praten met partners".

Sommigen waren echter heel duidelijk. Wish bijvoorbeeld. Marketing communicatie manager Jalon Salomon: "Wij hebben nooit reclame gemaakt, maar we willen nu heel duidelijk naar buiten treden, wij zijn er klaar voor." En waar zijn ze dan klaar voor? De eerste aanbieder van gratis internet in Nederland laat bij monde van Salomon weten "binnenkort" alsnog gebruik te gaan maken van de telefonie-licentie die het bedrijf al geruime tijd heeft. De provider van internettoegang wil ook telefoon gaan aanbieden aan haar klanten, en daarin willen zij "goedkoper proberen te worden dan KPN."

Duidelijk was ook Job Franken, ceo van Blended Media. Hij liet eenvoudig weten "uit gewoonte" op de beurs te staan. Als een van de weinigen wist hij ook te melden dat "de kosten voor deze beurs al terugverdiend zijn". Voor de meeste standhouders is dat een stuk ingewikkelder om te bepalen. De meesten kwamen niet verder dan de mededeling dat hun aanwezigheid "goede leads" of "interessante prospects" had opgeleverd. Op de vraag of zo'n beurs eigenlijk niet een dure vorm van reclame en pr is werd veelal instemmend geknikt, al werd er dan wel aan toegevoegd dat er bij dit soort aangelegenheden nu eenmaal geen directe band is tussen de kosten en het uiteindelijke doel van elk commercieel bedrijf: geld verdienen.

Op beurzen als Internet in Business is het moeilijk voor standhouders zich te onderscheiden van de anderen. Een bedrijf dat daar slim gebruik van maakte is webbouwer Netpresence, dat in plaats van een stand een bar en een DJ had neergezet. In vrijetijdskleding gestoken medewerkers maakten het op die manier gezellig met elkaar en met de passanten. Nergens werd zelfs aangegeven wat dit bedrijf doet. Jelle Kolleman, creative director: "Wij hebben niet de illusie dat we hier nieuwe business scoren. Wij willen hier vooral een andere sfeer neerzetten." En is dat de gemaakte onkosten waard? Kolleman: "Het bouwen van een merk kost hoe dan ook geld. Het gaat ons hier vooral om het imago daaromheen. Mensen komen af op de muziek, de bar en de gezelligheid, en als het ze bevalt gaan ze alsnog vragen stellen over onze zakelijke activiteiten." Deze tactiek leek goed te werken; naast de voortdurende drukte bij Netpresence kwam de zeker twintig keer zo grote stand van Exact akelig stil over.

Deel dit bericht

33 Reacties

Koos van der Weijde

Ik wil graag de opmerking van mijn collega Jelle Kolleman nog even onderstrepen. We hebben voor ongeveer 5 duizend gulden bier weggegeven maar voor 500 duizend gulden naamsbekendheid erbij gekregen. En omdat dat een van onze doelstellingen met deze beurs was zijn we in deze opzet zeker geslaagd!

Martin Pronk

De reacties van bezoeker en standhouders zijn de standaard reacties die al jarenlang op en na elke willekeurige vakbeurs te horen zijn. Als voormalig beursmanager moet ik steeds weer ervaren dat in de manier waarop met beursdeelname (en bezoek!) wordt omgegaan de afgelopen jaren helemaal niets veranderd is. In het kort:1) Organisatoren en standhouders willen graag vakbezoekers en geen schoolklassen, particulieren etc. Voor de laatste groepen is er natuurlijk enorm veel nieuws te zien. Bezoekers uit het vak zeggen heel gemakkelijk dat ze niks nieuws hebben gezien. Hiermee wordt voorkomen dat ze als amateurs in het vakgebied worden versleten. Wat wil je nou?2) "Dure vorm van reclame". Onzin; als je niet weet wat je ermee wilt bereiken en het resultaat niet meetbaar maakt is elke vorm van reclame duur. Tenzij je van gokken houdt maar dan moet je niet over de prijs zeuren. Resultaat van beursdeelname is juist gemakkelijk te meten. En beursdeelname is, als je er slim mee omgaat, slechts een uitgangspunt voor een reeks van contactmomenten.3) Onderscheidend zijn t.o.v. andere standhouders is iets dat voor elke vakbeurs geldt. Een beurs brengt in een paar dagen een sector op één locatie bijeen. De rest van het jaar zijn de deelnemers in het hele land en wellicht verder actief. De regels zijn overal gelijk: creativiteit is belangrijker dan grootte. Denk na!4) Complimenten voor Netpresence. Gebruik maken van de mogelijkheid om alle zintuigen te prikkelen. Iets dat via internet (voorlopig) niet mogelijk is.

Sascha Mengerink

Zijn er daadwerkelijk ondernemers die hun hele e-business ontwikkeling in handen geven van een "clubje enthousiastelingen" dat een DJ, kratten bier, een aquarium en meisjes met groene haren op een beurs zet?

Marcel van Zijtveld

Ook InterNed Services, of kortweg IS, was dit jaar voor het eerst aanwezig op de IIB. Het was voor ons een test. We wilden onze neus een keer laten zien nu we tot de top tien zakelijke service providers behoren. We hebben de kosten laag gehouden, maar onszelf toch heel duidelijk kunnen presenteren. Vooraf was het erg moeilijk in te schatten wat de beurs voor ons zou kunnen betekenen. Ik vond de beurs dit jaar qua type bezoekers heel goed. Tasjesrovers zag je alleen de laatste dag wat meer. In tegenstelling tot onze verwachting werd er veel om de serveroplossingen gevraagd. Dat geeft voor ons aan dat we met bedrijven/personen te maken hebben die duidelijk verder zijn met het internet. Wij hadden zelf verwacht dat ondernemers die van start wilde met het Internet langs zouden komen om zich te laten informeren. Dat soort bezoekers hebben we maar weinig gezien. We vragen ons dan ook af of de marketing voor deze beurs wel voldoende is geweest. Promotie op de radio, zoals wel voor de it-carièrredagen is gedaan, had wat ons betreft niet misstaan. Commercieel directeur Marcel van Zijtveld

Jan de Vries

Nieuws nieuws nieuws!!,Waar zijn jullie geweest heren van de Emerce redactie? Deze beurs is gericht op ondernemers die zicht willen orienteren op de mogelijkheden die internet bied op de bedrijfsvoering. Ik ben zelf ben 2 dagen geweest, omdat 1 dag naar mijn mening niet genoeg is. Wel moet ik toegeven dat het de 2de dag te druk is geweest. Ik heb met een aantal partijen gesproken die mij zeker verder kunnen helpen op dit gebied. Komt dit artikel soms voort uit de geflopte E-business Expo, die mede door jullie georganiseerd is? Al met al, mijn complimenten aan de internet in business organisatie!! Tot volgend jaar!J.de Vries

Sjoerd van Loon

Beste Sacha, Ja, die zijn er! Tot volgend jaar?

Bart

Grappig dat als een bedrijf simpele middelen op een creatieve en effective wijze weet in te zetten, dat wordt afgedaan als een 'clubje enthousiastelingen'. Dat clubje weet wel een merk neer te zetten en zich te onderscheiden, als zij dat ook voor haar opdrachtgevers doet, dan is het een zeer interessante club. Vele malen interessanter dan de clubs die de gebaande paden begaan. 

Michiel Smit

Stond zelf op de stand van i-portal (ict community rotterdam) en allen daar aanwezig waren enthousiast. Op IIB heb ik heel aantal mensen gezien, die ik daarvoor alleen per e-mail kende. Netwerken, zeer nuttig! 3 zeer nuttig ingevulde dagen achter de rug. p.s. Agency.com stond trouwens wel op de IT Carriere Dagen.

Koos van der Weijde

Zijn er daadwerkelijk ondernemers die hun hele e-business ontwikkeling in handen geven van een "clubje enthousiastelingen" dat een DJ, kratten bier, een aquarium en meisjes met groene haren op een beurs zet?——————————————————————————–Bovenstaand leest u de reactie van een mevrouw die het in mijn ogen niet helemaal begrijpt. Enthousiasme lijkt mij een van de basisvoorwaarden voor het doen van business, ten minste dat is wat onze klanten wel aanspreekt. Als je naast dit enthousiasme ook nog de nodige professionaliteit en kennis meeneemt heb je volgens mij de ideale mix. In ieder geval hebben wij enorm veel positieve reacties gekeregen, enne Sascha, binnenkort een bezoek aan de seniorendagen in de Jaarbeurs?

Annemarie Michielsen

Ongelooflijk dat een zichzelf respecterende redactie van een blad wat notabene zelf aanwezig was als exposant op Internet in Business, zo'n ongefundeerd artikel over de beurs publiceert. Ik vraag mij af of er uberhaupt wel iemand van de redactie de moeite heeft genomen om de beurs te bezoeken? Zijn jullie wel van je stand afgeweest? Ik heb in tegenstelling tot wat jullie beweren hele interessante nieuwe ontwikkelingen gezien. Misschien gaan jullie er vanuit dat alle beursbezoekers volledig op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen op ICT gebied, wellicht omdat ze jullie blad lezen, behoorlijk pretentieus van jullie.

Steven Pieneman

Een reactie op de reactie van Sascha Mengerink! Voor een bedrijf is het van belang om professioneel over te komen op haar potentiele klanten. Netpresence hoeft daarentegen weinig meer te bewijzen. Kwaliteit hoef je niet altijd van de daken af te schreeuwen en te vertalen in de bekende heren in 3-D. Eindelijk een bedrijf dat "fun" met "business" combineert! De dames hadden trouwens PAARS haar!  

Dave Minkel

Ik keek net even op de site van Netpresence en ik ben zeer onderde indruk van hun portfolio. Ze weten zeker business met fun te vermengen !

Erik van Dijk

Ik geef Sascha groot gelijk. Als je "hippe scholieren" inhuurt om een stand druk te laten lijken ben je verkeerd bezig. De verpakking leidt de aandacht af van waar het werkelijk om gaat, de inhoud.Erik van Dijk.

Sascha Mengerink

Nounou, mijn reactie heeft wel wat losgemaakt.Maar als jullie er allemaal en flinke stapel leads aan over hebben gehouden zal ik het wel aan het verkeerde eind hebben? Ik kom volgend jaar graag weer een biertje drinken.

Geddy Tenkink

Ik ben het met Sascha eens. Veel kretologie, en kinderen in pakken die bussinessje aan het spelen waren. De stepjes, driewielertjes, en ander speelgoed waren goed te vinden, net zoals een jongleercursus die meer mensen trok dan de informatie. Gelukkig ben ik toch nog bedrijven tegengekomen die zich goed en origineel presenteerden, zonder in dat kinderachtige gedoe te vervallen. Daar kon je wel goede informatie krijgen.Een volgende keer minder spelen en meer to-the- point?

Sjaak

Ik sluit mij 100% aan bij de reactie van Steven ! 

Ben de Dood

Naar aanleiding van opmerkingen dat er wel degelijk iets nieuws te zien was op de beurs: natuurlijk zijn er op beurzen van dit formaat dingen te zien die nieuw zijn voor een deel van de bezoekers. Zelf hebben we echter gesproken met zo'n twintig verschillende standhouders en een aantal bezoekers en hen expliciet gevraagd of men iets nieuws had gezien. Vrijwel allemaal zeiden ze daarop dat er "eigenlijk niks nieuws" te zien was. Vandaar de kop van het bovenstaande artikel. Wie echter een andere mening is toegedaan is bij deze uitgenodigd om duidelijk te maken wat er dan wel echt nieuw was op de beurs. Ben de Dood – redactie Emerce

paul

Internet in Business, Mobile & Wireless en ICT Carriere dagen waren prima. Veel deelnemers, de juiste sfeer en vooral de juiste mensen. In mijn ogen de enige plaats en tijd in het jaar waar heel de Nederlandse Internetwereld en het bedrijfsleven elkaar persoonlijk kan ontmoeten en ontmoet. Niet 'nice to be there' maar 'Need to be there'. Zonder persoonlijk netwerken is de internet-industrie en de -business immers nergens. Veel succes volgend jaar; deelnemers, beursorganisatie Media Development Europe en bezoekers (ik was er 1 van) 

Sjoerd Keijser

Uiteindelijk was er nog een ander bedrijf wat naast drank & sexie dames/hereneen andere insteek had: {Lectric Internet; http://www.lectric.nl }.Onze pay off 'No nonsense in de nieuwe wereld' werd ondersteund met een heuse SRV wagen. Vraagstelling gedurende drie dagen was: noem 5 nederlandse b-to-c initiatieven die winst maken en win de SRV wagen. Velen wisten het aloude b-to-c concept 'de SRV wagen' te waarderen: een verademing tussen al .com geblaat en dito pakken. Cliche's als launch parties ('n hanggroep jongeren variant?) zijn echt uit, naar onze mening. Een ander succesvol initiatief naar onze mening: Change the script & het fietsje: erg sterk! Maar dat kost dan ook wat meer dan 'n srv wagen… vr gr Sjoerd Keijser

Dymphie

Enthousiasme? Op deze beurs. Ik toog op deze laatste dag (jeetje, was dat de drukste?) naar de IIB, met voor ogen het beeld van deze zelfde beurs vorig jaar. Wat een domper! Inderdaad nog niet zo erg als de eerder genoemde, absoluut scheve prijs-kwaliteit verhouding, E-business Expo. Maar vergeleken met vorig jaar… de autoRAI in de tijd van Star Trek? En ja, die stand van Netpresence kwam ik langs. Gezellig wel. Maar voor mij benadrukt dat alleen maar waar ik de laatste tijd steeds banger voor begin te worden… men weet over internet ook niets nieuws meer te vertellen… Kom op hé! Het internet en haar mogelijkheden zijn nog maar aan het ontstaan. De manier waarop men nu heeft verzonnen daar geld mee te verdienen, die is inderdaad inmiddels een beetje uitgekauwd. maar enthousiasme en creativiteit zie ik persoonlijk graag terug in vernieuwende concepten, liefst gecombineerd met een beetje idealisme, met toekomstvisie…! Hoe je zo'n boodschap overbrengt mag ieder voor zich weten. Een DJ en bar zijn daar wellicht best leuk voor. Maar noem zoiets alsjeblieft niet enthousiast en creatief òm de DJ en de bar. Trots op dat het toch niet om de boodschap gaat…De stand van zaken op internetgebied zou ik als ondernemer uit willekeurig welke andere branche op dit moment dieptreurig noemen. De een is toch al rijk genoeg, dus die heeft mij niets te vertellen…? De ander is dat juist nog niet, maar zal het mij wel even vertellen…? Alsjeblieft mensen. Laten we wat leren van die 'oude economie' ondernemers!

Michiel

Reactie op de reactie van Erik van Dijk: De stand "leek" niet druk, de stand was druk!

Yuri van Geest

Wat een reacties allemaal 🙂 Ik snap even niet waarom de diversiteit niet als stimulans wordt gezien. Diversity is the juice of life, in deze tijd meer dan ooit gelukkig. Dat geldt ook voor standhouders. Al die mensen die Netpresence afzeiken doen dit alleen maar zichzelf beter te doen voelen, quasi-elitair en pathetisch. Wat een moeilijk gedoe om niets. Iedereen moet doen wat hem het beste lijkt, het is een keuze. En als je als bezoeker het er niet mee eens bent, dan ga je toch ergens anders staan. Net als met alle media. Live and let live. Jelle, keep the creativity vibes flowing…. ;-) Gegroet, PS. Ik vond het wel gezellig daar.  

Frank van Oirschot

Oeps, NetlinQ framfab is blijkbaar erg onprofessioneel geweest. Vijf stands hadden we waarvan twee met een biertap, een met een flipperkast, een met een podium en we hadden ook nog 8 dames met felgroene haren. …en toch lijkt het er op dat we onze doelstellingen aardig gehaald;1 Onderdeel van de compagne om te communiceren aan de markt dat NetlinQ nu samengegaan is met Framfab2 Het onderhouden van bestaande contacten3 Het leggen van nieuwe contacten4 Het werven van nieuwe medewerkers Na de ongezouten kritiek toch maar eens goed overpeinzen of we het wel goed aangepakt hebben…..

John Muijen

Wat is er nou leuker dan een stand zoals die van Netpresence waar je gewoon een kop koffie (of een biertje) kan drinken en waar je kan zien dat bezoekers en medewerkers het erg naar hun zin hebben? Volgens mij werkt dit nog altijd beter dan door een in 3D gestoken schoolverlater een stand binnen gesleurd te worden om aldaar naar een slechte salespitch te luisteren over een produkt waar je niet in geïnteresseerd bent. John Muijen 

keez

Kennelijk is Netpresence dus wel geslaagd in haar missie om op te vallen, zie het aantal reacties…

Dirk van Loon

Ik vind het jammer dat mensen zo afgeven op Netpresence. Mijn inziens is dit gewoon jaloezie. Jaloezie omdat men zelf te saai is om iets slims te bedenken.Jaloezie omdat men niet heeft geprofiteerd van hun eigen aanwezigheid op de beurs. Jaloezie omdat men presentaties hield waar niemand naar luisterde. Wees zelf inventief! Daarnaast vond ik de beurs wel interesant genoeg om er volgend jaar weer te komen. Ik hoop dat ik weer een biertje kan drinken bij Netpresence !

Lcs

"Een ander succesvol initiatief naar onze mening: Change the script & het fietsje: erg sterk!" Persoonlijk vond ik dat juist de slechtste stand die ik tegenkwam. Voor degenen die zich de stand niet kunnen herinneren: Grote lege ruimte met in het midden een fietsje. Ergens in een hoek een pilaar met een beeldscherm. Een druk op een grote rode knop stelde je in staat met de medewerkers van Change The Script te praten. "Tja, wij zitten gewoon op ons kantoor in het centrum van Amsterdam", zo vertelden de medewerkers vol trots. Om ze tien minuten later uit het hokje te zien komen om een kopje koffie te halen. Kortom: een organisatie die originaliteit belangrijker lijkt te vinden dan betrouwbaarheid en communicatiegemak.

Jan Hein Schouten

Tja, Internet in Business 2000, wat kun je er nu eigenlijk van zeggen? Een ding wat mij opviel was de overduidelijke lage opkomst van de doelgroep. Moeilijk dus om direct al te kunnen zeggen dat de beurs voor ons succesvol was.Ik denk dat het lage aantal bezoekers de sleutel is van de discussie rond de presentatievorm van o.a. Netpresence. Op een drukke, actieve, beurs met veel interessante gesprekken met (potentiele) klanten heb je niet veel tijd te 'buurten', laat staan een mening te vormen over de publieksbenadering van collega-bedrijven. Die tijd was er nu jammergenoeg wel.De discussie an sich is natuurlijk wel zuiver. 'We' en dan doel ik op de hele internet-branche, moeten waken voor het gevaar een karikatuur te worden. Een gezellige club van mensen is natuurlijk heel belangrijk, maar het moet niet op zichzelf gaan staan. In mijn ogen moet je dat ook niet gaan uitventen.Kijk nu naar Lost Boys: de grootheidswaanzin lijkt daar toegeslagen. Ze komen in het nieuws over de inrichting van hun kantoor en de fietsjes. Het beeld dat lifestyle belangrijker wordt dan business-as-usual doemt steeds meer op. Dat kan nooit van enige strategische waarde zijn! En dat is zonde voor zowel LB als de branche. Leuk dat hippe imago, maar hoe lang nog? Nu gaat het goed in de branche, er komen tijden dat ook dat minder wordt. De vraag of klanten dan een deal gunnen aan een partij die lange tijd klantgeld hebben besteed aan imago, lifestyle en dure stands waar mensen aan het loungen waren, is maar de vraag. Laten we de momenten kiezen om onszelf te zijn en ons vanaf nu meer gaan richten waar we goed in proberen te zijn: internetgerelateerde vragen oplossen!

Christiaan Klein Lebbink

Erg geslaagd allemaal. Heb best genoten, afgelopen woensdag. Vooral na negenen bij de stands van WOL en Evident.Door de goede sfeer bij laatstgenoemde heb ik zelfs m'n laatste trein op Duivendrecht met 4 minuten gemist. Absoluut een goede manier van merketing, maar wel wat vreemd dat de iib gelijktijdig met Comdex gehouden wordt.

Gerard van Vliet

Geachte Redaktie, Graag wil ook ik mij even mengen in de discussie aangaande de stand van Netpresence indivirtual media op de Internet in Business beurs van verleden week. Volgens mij heiligt het doel de middelen! Als betekent dat je met het creëren van een hippe stand je je doel bereikt wie zijn wij dan dit ter discussie te stellen. Niemand verplicht je tussen al die gezellige mensen te gaan staan. Als je beter zaken denkt te kunnen doen door naar een duffe presentatie te kijken op een duur (voor de gelegenheid aangeschaft) flatscreen beeldscherm moet je dat vooral doen. Ik denk dat Netpresence indivirtual media met deze informele stand een heleboel mensen heeft gesproken die wellicht op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Dus, HULDE Netpresence en volgend jaar weer iets creatiefs! Nou niet allemaal een bar en een DJ neerzetten volgend jaar hé. Gerard van Vliet

Bas Beerens

Per 1 januari 2000 treed ik in dienst bij Netpresence. De goede indruk die ik had van dit bedrijf en haar medewerkers bij het tekenen van mijn contract, is enorm bevestigd en zelfs vergroot na het bezoeken van de stand. Ik kijk er naar uit deel uit te maken van zo'n bedrijf. Complimenten Netpresence!!

jurgen

Beter groenhaar dan een schaamroodhaar…De tijd van de bullshit in business is voorbij en bullshit is: Frisgedouchte liegende fatsoensrakkers die elke prospect weten te verjagen door ze een minderwaardigheidscomplex aan te praten en eindeloos te herhalen dat zij dé ideale partner zijn om samen het monster Internet te bestrijden en vervolgens onhandig te vervuilen met onzinnige informatie onder de noemer e-business of weet ik veel wat voor gelul. Niks mis met flipperkasten, bier en een spijkerbroek dus. We vinden het allemaal best leuk in ons hart, maar de "zakenmensen" leven al jaren in de veronderstelling dat je een facade van chique lucht moet ophouden. Jongens, dit is er ooit ingeslopen omdat jullie eigenlijk geen fuck te melden hebben. Laten we doen alsof we weer geinteresseerd zijn in duidelijke en eerlijke communicatie en wat minder tegen onszelf en de klant liegen. Wie weet kunnen we volgend jaar de RAI huren om ons succes te vieren en laten we alle uitgerangeerde veertigers thuis.

Cathelijne Hornstra

<quote> Zijn er daadwerkelijk ondernemers die hun hele e-business ontwikkeling in handen geven van een "clubje enthousiastelingen" dat een DJ, kratten bier, een aquarium en meisjes met groene haren op een beurs zet? </quote> Ja natuurlijk!Zelf werk ik sinds kort ook bij zo'n "clubje enthousiastelingen".En weet je wat? Dat is zo leuk dat ik 's ochtends fluitend naar mijn werk ga. Ook mijn collega's vertonen hetzelfde enthousiasme. In zo'n sfeer is het prettig werken. Aan de vreugde draagt nog bij dat er binnen het "clubje" heel wat kennis aanwezig is, zodat ik niet in m'n eentje wielen uit zit te vinden. Professionaliteit, productiviteit en enthousiasme kunnen heel goed samengaan. Ik denk dus dat ik nog een tijdje enthousiast zal blijven. Mag je die sfeer naar de beurs brengen? Mag de klant zien dat de werknemers het zo goed met elkaar kunnen vinden dat ze graag een biertje met elkaar drinken? Zijn er ondernemers die denken dat zo'n sfeer een goede invloed heeft op het eindproduct? Driewerf ja, waar het mij betreft.En voor mensen die "hun hele e-business ontwikkeling" liever in handen geven van een reusachtige, stroperige organisatie, is er altijd nog dat andere bedrijf met groen in het logo, dat langskomt als je koffie over je toetsenbord gooit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond