Deel dit artikel
-

Nog veel te leren over interactieve marketing

Interactieve marketing blijkt voor een groot deel van de marketeers in Nederland te hoog gegrepen. Bijna de helft van die groep worstelt nog steeds met de inzet van deze toepassingen omdat de interne kennis om online marketinggereedschap in te zetten ontoereikend is.

Dat blijkt uit een onderzoek dat Synovate deed onder 429 marketeers in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing. De resultaten worden woensdag gepresenteerd op het congres Digitaal willen we allemaal.

De marketeers verwachten dat op het web sponsored content en advertorials breder ingezet worden in de toekomst. Platte merkconfrontaties en aanbiedingen zullen hiervoor moeten wijken.

Opmerkelijk

Naast een tekort aan interne kennis op het gebied van interactieve marketing is 36 procent van mening dat de inzet van online marketinggereedschap te veel tijd en aandacht vergt. Online marketingacties zijn goed meetbaar. Opvallend is dat 31 procent van de respondenten in het onderzoek aangeeft dat de beperkte meetbaarheid een probleem is voor de inzet van nieuwe interactieve middelen.

Organisaties die niet open zouden staan voor nieuwe manieren van communiceren en marketing bedrijven zijn in de minderheid. Slechts vijftien procent geeft aan dit als een barrière te zien.

Deel dit bericht

2 Reacties

Rudolf

een mooi haakje naar http://www.nextmarketeer.nl: Post HBO online marketing opleiding ; een duidelijk handvat voor marketeers en organisaties die meer online marketing als medium serieus willen gaan nemen.

Gerben Mak

Een constatering die wij ook in onze (Logica) Management Consulting praktijk doen: steeds vaker worden we betrokken bij marketing gerelateerde opdrachten. Informatie en communicatietechnologie is inmiddels in alle bedrijfsvakken doorgedrongen (ook in bijv. finance en HR), maar het kennisniveau van de gemiddelde marketingprofessional blijft opvallend achter. En het gaat dan natuurlijk niet om puur technische (IT) kennis, maar vooral begrip van de functionaliteit van alle nieuwe technologie en hoe hier waarde uit te halen. De doelgroep is hier vaak verder mee dan de marketeer. Maar ach, we helpen graag een handje! 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond