NY Times introduceert abonnement voor snelle mobiele lezer

De New York Times brengt een nieuw krantenabonnement uit dat speciaal is gericht op publiek dat het nieuws leest op telefoons.
NYT Now is de naam van het nieuwe abonnement dat acht dollar per vier weken gaat kosten. Binnenkort komt de gelijknamige app uit op de iPhone, daarna voor Androidtoestellen.
De snack-app bevat een mengelmoes van artikelen uit de krant New York Times en interessante nieuws van andere websites. Een team van tien redacteuren is verantwoordelijk voor de selectie. Zij schrijven aan het begin en einde van de dag eveneens een korte ‘briefing’ en ‘debriefing’ van de dag, een vorm die wel vaker is te zien op Amerikaanse zakelijke sites.
Het mobiele nieuwsmodel heeft trekjes van de technologienieuwssite Launch.co. Die voedt zijn publiek gedurende de dag de pure feiten als relevante nieuwssnacks met hyperlinks. Een klein aantal berichten is gratis te lezen. Wie de hele dag informatieblokjes wil, moet een abonnement vanaf tien dollar per maand.
De New York Times heeft 760.000 digitale krantenabonnees, negentien procent meer dan in 2012. Bezoekers van de nieuwssite kunnen maandelijks tien artikelen gratis lezen. Wie meer wil, moet de portemonnee trekken. Waar NYT Now voor snacks staat, staat het krantenabonnement voor een maaltijd. De uitgeverij brengt ook een plusabonnement uit dat meer achtergrond en verdieping geeft. Twee andere apps verschijnen komende maanden: een over eten en een met opiniërende verhalen.
De uitgeverij realiseerde in het vierde kwartaal van 2013 een digitale omzet van 39,1 miljoen dollar (+14%) en over het hele jaar 149 miljoen dollar (+34%).
Foto: tomasdev (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond