Deel dit artikel
-

NY Times partnert met maker maaltijdboxen

De zeven miljoen maandelijkse lezers van NYT Cooking kunnen vanaf deze zomer in de site en app klikken om de ingrediënten van recepten thuis te ontvangen.

Daartoe heeft de Amerikaanse krant New York Times een meerjarige overeenkomst gesloten met de start-up Chef’d. Dat is een soort HelloFresh, met het verschil dat Chef’d niet zelf de recepten samenstelt maar die van anderen gebruikt.

NYT Cooking geeft zijn artikelen en recepten in licentie aan de maaltijdstart-up, inclusief goedkope of gratis reclameruimte in de krant, en krijgt daarvoor in ruil een deel van de omzet uit verkochte ingrediënten.

Het twee jaar oude Chef’d zorgt ervoor dat de ingrediënten beschikbaar zijn en dat de orders daadwerkelijk binnen 24 tot 48 uur worden afgeleverd. Het bedrijf rekent prijzen van twintig tot veertig dollar voor een maaltijd voor twee. Behalve de NY Times heeft het met meerdere mediapartijen marketingdeals, onder meer met Weigth Watchers.

In Europese is er inmiddels minder geld beschikbaar voor investeringen in vernieuwende online maaltijd- en eetdiensten. Tech.eu laat zien dat de grootste kapitaalinjecties in dit segement vorig jaar werden gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond