Deel dit artikel
-

Office Depot test ‘audioversie iBeacons’

Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.

De gedachte achter het concept is dat gebruikers achtergrondmuziek in winkels met hun Shazam-app willen identificeren. De app herkent vervolgens het digitale watermerk (niet hoorbaar) en presenteert gerichte informatie aan die gebruikers. Door een samenwerking met Adspace Networks kan de oplossing in zo’n tweehonderd Amerikaanse winkelcentra worden gebruikt.

Office Depot is de eerste retailer die de dienst gaat uitproberen.

Shazam claimt met het concept een bereik van 100 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, maar de vraag is of er veel consumenten zullen zijn die in de winkel de Shazam-app willen gebruiken. Volgens Mood Media is de selectie van de muziek daarom erg belangrijk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond