Deel dit artikel
-

Ogilvy & Mather stort zich op sociale media

Reclamebureau Ogilvy & Mather richt een speciale divisie voor sociale media op, Social@Ogilvy. Sociale media moeten een integraal onderdeel van de organisatie worden.

Social@Ogilvy zal uit 550 specialisten bestaan, en onttrekt zich daarmee aan Ogilvy Public Relations, waar sociale media tot nu toe waren ondergebracht. Gebieden waar Ogilvy zich op wil concentreren zijn onder meer sociaal winkelen, SocialCRM, zakelijke oplossing, zorg en analyses.

De groep, met als centrale vestiging New York, krijgt een eigen COO Tom DeLuca, en een raad van toezicht met onder meer Christopher Graves, OgilvyOne COO Gunther Schumacher, Ogilvy & Mather chief digital officer Brandon Berger, en OgilvyAction CEO Steve Harding.

Ogilvy (klanten: IBM, Nestlé, Unilever en UPS) is niet het eerste reclamebureau dat sociale media omarmt. Merkle is vorig jaar Merkle Connect begonnen en Universal McCann lanceerde Rally@UM.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond