Deel dit artikel
-

OLM sluit noodgedwongen bedrijfsonderdeel

Het onderdeel community marketing van marketingbureau OLM is failliet. Volgens directeur Rob Oostveen bleef een probleem uit het verleden de tak achtervolgen. Communities als Smulweb en Sportweb zijn overgeheveld naar de tak communituy services. Overigens gaan de zaken zeer goed, zegt Oostveen.

OLM is opgebouwd uit drie onderdelen: Community marketing, community services en mobile marketing. Een 'probleem uit het verleden' – dat Oostveen verder niet wil toelichten – stond een verdere voortgang van het bedrijfsonderdeel community marketing in de weg. "Het was een technische ingreep. Het probleem dreigde ook de andere onderdelen mee te slepen. Daarom hebben we het zo opgelost. Soms moet je hard zijn."

Bij het faillissement verloren enkele mensen hun baan, de directeur zegt niet precies hoeveel. Nu werken bij OLM dertig mensen. Het wegvallen van de tak heeft verder geen consequenties voor het bedrijf, aldus Oostveen. De communities zijn overgeheveld naar het onderdeel services, en daarmee gaat het goed. Oostveen: "In tegenstelling tot de slechte berichten in het nieuws, zien wij nu dat A-merken uit de oude economie echt de waarde van het Internet als marketingtool in gaan zien. De komende tijd zullen we met verrassende namen naar buiten komen."

Met een community als Smulweb gaat het heel goed, aldus OLM. De community is gegroeid naar 160.000 leden. Recipeweb, dat op hetzelfde vlak opereerde, moest in februari de deuren sluiten wegens een gebrek aan kapitaal.

Deel dit bericht

5 Reacties

Ad de Rol

Jammer dat mijnheer Oostveen zulke vage uitspraken doet. "Een 'probleem uit het verleden'" ????Smulweb heeft 160.000 geregistreerde leden…. Ja, maar hoeveel AKTIEVE leden telt deze site?

naam achtergehouden op verzoek van auteur

Om precies te zijn verloren tien mensen hun baan. Ik ben er één van. Dat meneer Oostveen vage uitspraken doet, is geen nieuws. Hij roept al tijden dat het goed gaat met OLM maar kan geen enkel concreet resultaat laten zien. Het had Rob Oostveen gesierd als hij eerlijk was geweest tegen ons. Soms moet je hard zijn ja, maar dit heeft hij echt wel eerder zien aankomen. En voorgaande spreker heeft helemaal gelijk. De activiteit in de communities is bedroevend laag. Tja, soms moet je harde uitspraken doen…

Ad de Rol

Jeroen,Lullig te horen hoe het je bij OLM vergaan is. Maar weet jij dan misschien wat dat "probleem uit het verleden" is, waar Oostveen zo geheimzinnig over doet? P.S. Overigens heb ik het zelf altijd vreemd gevonden dat de interfaces van alle OLM-communities vrijwel hetzelfde zijn. Een community is toch een plek waar een bezoeker zich thuis zou moeten voelen? Niet een "copy&paste"-omgeving.

naam op verzoek achtergehouden

wie is Ad de Rol?

Karel

Misschien ook leuk om een community op te richten waar mensen zonder stijl kunnen natrappen naar hun werkgever, kan je gelijk laten zien dat jullie het WEL begrepen hebben. Waar halen jullie het vandaan om hier zo over je ex werkgever te gaan praten?! Wat er ook gebeurd is lijkt me redelijk stijlvol om dit soort dingen ergens anders te bespreken. Na een ontslag lijkt me toch ook dat je emoties spreken en niet je intelligentie. En trouwens: als je al wist dat de cijfers niet kloppen waarom bleef je er dan? Omdat je zo goed bent?! En geloof me ik ben geen fan van OLM maar een beetje stijl zou onze branche geen kwaad doen. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond