Deel dit artikel
-

Olympische Spelen waren online magneet

De Olympische Winterspelen hebben alleen al in de eerste week online 2,5 miljoen kijkers getrokken. Niet eerder keken zoveel mensen in een week online, zo blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek.

In de week van 9 tot en met 15 februari keken 2,4 miljoen mensen één of meerdere keren naar online aanbod van NPO, RTL, SBS en/of FOX Sports Eredivisie. De Olympische Spelen hadden een belangrijk aandeel in dit grote bereik.

In de tweede week van de Olympische Spelen (16 t/m 22 februari) werden nog eens 2,2 miljoen kijkers. In totaal bereikten programma’s tijdens de Olympische Spelen (9 t/m 25 februari) 3,5 miljoen mensen online.

Online only aanbod bereikte 2,4 miljoen kijkers tijdens de Spelen. De meest bekeken online only video in deze periode is Lada’s met lading (fragment uit Wie is de mol van 10 februari 2018) met 46.000 bereikte kijkers. De meest bekeken Olympische Spelen online only video is Kramer staat een dag na zijn deceptie alweer op het ijs met 24.000 bereikte kijkers.

Eerder meldde de NOS Nederland dat Nederland massaal de Olympische pagina’s van de NOS wist te vinden. In totaal raadpleegden ruim 9,5 miljoen unieke bezoekers de Olympische subsite of artikelen in de NOS-app, zo blijkt uit de gegevens van de omroep.

3,3 miljoen mensen keken tegelijkertijd op televisie naar de rit van Sven Kramer; online zorgde het voor 430.000 livestream-starts.

Dit bericht is 14 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond