Deel dit artikel
-

Omvang Duitse interneteconomie: 63 miljard euro

De Duitse interneteconomie meet dit jaar 63 miljard euro en groeit komende jaren door tot 87 miljard. De grootste groei komt uit e-commerce en online reclame.

Dat komt naar voren in een onderzoek van Arthur D Little (PDF) in opdracht van brancheorganisatie Eco. Dat liet in kaart brengen hoe de interneteconomie zich over de jaren heen ontwikkelt. De meting omvat alles van technische infrastructuur tot betalingen en media-omzetten.

De economische waarde komt voor dit jaar uit op 63 miljard en groeit tot 2016 met gemiddeld zo’n elf procent per jaar. Wat buiten de telling valt, zijn inkomsten uit handel in en met mobiele apps.

Totaalbeeld:

De segment Aggregatie & Transactie laat zien dat e-commerce het belangrijkste onderdeel is van de totale interneteconomie:

Bedrijven die geld willen verdienen met het verkopen van content mogen weinig substantie verwachten, op de gok- en gamingbedrijven na:

De belangrijkste factoren bij de groeiontwikkeling zijn macro-economisch, zoals de ontwikkeling van het bruto nationaal product, en de kwaliteit van de digitale vaste en mobiele infrastructuur.

Eco heeft tientallen leden, variërend van Google en Huawei tot Trueserver en QXL.

Foto: Luke,Ma (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond