Deel dit artikel
-

Omzet Criteo: +70 procent

Reclametechnologiebedrijf Criteo ziet de omzet in het recente kwartaal met 70 procent groeien tot 194 miljoen euro.

De nettowinst groeide nog harder, van drie tot 11,5 miljoen euro.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het Franse bedrijf vanochtend presenteerde.

Criteo is een bedrijf dat resultaatgedreven internetreclame mogelijk maakt. De adverteerder betaalt enkel wanneer hij daadwerkelijk resultaat ziet op zijn reclame-uiting. Het aantal klanten groeide afgelopen kwartaal met 450 tot 6.600.

Een belangrijke ontwikkeling in de omgeving van performance based marketing is het feit dat consumenten steeds meer computerschermen na en naast elkaar gebruiken. Het ene moment op een mobieltje, een paar minuten later op de tablet en iets later weer via de pc of misschien wel de televisie. Criteo en branchegenoten willen in deze multiscreenvraag kunnen voorzien.

Naar eigen zeggen gebruikte driekwart van de klanten in de drie maanden tot eind september Criteo’s multiscreenproduct.

Daarnaast groeit het aantal kanalen via welke Criteo werkt. De basis van het bedrijf ligt in display-advertising. Het kocht afgelopen jaar nieuwe expertises in: e-mail en search. Ook op het gebied van social is het al een grote inkoper en, dus, ervaren dienstenleverancier. Al deze kanalen vallen onder de noemer performancekanalen.

Foto: Jimmy B (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond