Deel dit artikel
-

Omzet multi-play diensten naar 1 miljard euro

De omzet in multi-play diensten in Nederland is in het tweede kwartaal van 2016 met 4,6 procent gegroeid ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder, naar ruim één miljard euro. Dat blijkt uit het meest recente Telecompaper-rapport Dutch Consumer Multiplay Market rapport.

Niet alleen het aantal huishoudens groeit dat triple play pakketten afneemt, er komen ook steeds meer huishoudens bij die quad play pakketten afnemen (dus met mobiele telefonie). Aan het einde van het tweede kwartaal hadden 830.000 huishoudens quad play.

Hiermee kwam het aandeel van quad play aansluitingen uit op meer dan 12 procent. Een jaar eerder lag dit nog op 7,6 procent. Met de groei in het aantal quad play-aansluitingen stijgt ook de omzet van dit segment.

Het aantal huishoudens dat twee diensten bundelt in een pakket eveneens daalt langzaam sinds de piek in het vierde kwartaal van 2014. Tegelijkertijd wordt steeds minder vaak gekozen om breedband met vaste telefonie te combineren, terwijl het combineren van breedband met televisie of mobiele telefonie juist steeds populairder wordt.

KPN is veruit de grootste quad play aanbieder met 86,5 procent marktaandeel. De nummer twee, Ziggo, ligt ver achter met bijna 11 procent. Op de triple play markt zijn de rollen omgekeerd: Ziggo is in dit segment de grootste met 62,4 procent, gevolgd door KPN met 26,5 procent. Dit laat 11,1 procent over voor andere spelers, voornamelijk Caiw, M7, Tele2, Delta en Vodafone.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond