Deel dit artikel
-

‘Omzet Nederlandse online bureaus: 500 miljoen euro’

Nederlandse webbureaus zetten gezamenlijk zeker voor een half miljard euro om. Dat is een aanzienlijke toenamen ten opzichte van een paar jaar geleden.

Dat blijkt uit gegevens die ondernemer Ronnie Overgoor verzamelde voor de papieren bureaugids Pitch View, die op 19 maart gepresenteerd wordt. De gids is de papieren uitbreiding van de jaar oude webgids Pitchview.nl.

De gedrukte gids, die in samenwerking met uitgever BBP in een oplage van 1.500 stuks verschijnt, bevat een kleine 150 bureaus. Tachtig bedrijven betaalden voor een uitgebreid profiel. Online en in print geven ze informatie over omvang en omzet, maar ook bedrijfs- en personalianieuws.

Overgoor veronderstelt zijn gids de komende jaren in omvang te kunnen verdubbelen. Hij gaat er vanuit dat er zo'n 300 bureaus in Nederland actief zijn op de online markt. De selectiecriteria zijn eenvoudig. Een bureau dient minstens 75 procent van de omzet met online opdrachten te genereren, minstens 250.000 euro jaaromzet draaien en grote A-merken als klant te hebben.

Over het jaar 2005 schatte het PIBN (het Platform Internet Bureaus Nederland) dat de brancheomzet op 200 miljoen euro lag. Uit de omzetgegevens in Pitch View zou blijken dat de markt meer dan verdubbeld is.

Bron foto: Frenkieb, overgenomen volgens Creative Commons-licentie

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond