Deel dit artikel
-

Omzet online reclame in VS 20 procent hoger

De omzet aan online reclame in de Verenigde Staten is in het derde kwartaal met 20 procent gestegen. Ten opzichte van het tweede kwartaal was er een toename van 5 procent. Dit zegt het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Met 1,745 miljard dollar omzet was het derde kwartaal de beste periode voor de online reclamebranche sinds het derde kwartaal van 2001, toen de omzet 1,773 miljard dollar bedroeg, zo meldt het IAB . Er was sprake van een omzetstijging van 20 procent in vergelijking met het derde kwartaal van vorig jaar, en een toename van 5 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal.

Het gaat echter om voorlopige cijfers, die het IAB heeft vastgesteld op basis van een onderzoek onder de 15 grootste partijen in de Amerikaanse online reclamebranche. Dit onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met PricewaterhouseCoopers, en de vergaarde data is vervolgens vertaald naar de gehele branche. Pas in het begin van 2004 komt het IAB met de officiële cijfers over het derde kwartaal. Welke typen online reclame het IAB in zijn jongste onderzoek heeft meegenomen meldt het echter niet.

"Een omzetstijging van 20 procent spreekt voor zich", zegt Greg Stuart, president en ceo van het IAB. "Het is duidelijk dat internet een levendige plaats is met aantrekkingskracht voor adverteerders en marketeers."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond