Deel dit artikel
-

Omzet webwinkel Redcoon stijgt tot 402 miljoen

Het nieuwe zusterbedrijf van Media Markt, de internetketen Redcoon, zag zijn omzet afgelopen jaar stijgen tot 402 miljoen euro. Het eerstvolgende doel is de verkopen op te schroeven tot een miljard euro.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Metro Group uit Duitsland. Het concern is verder erg terughoudend met details over de nieuwe internettak, want zo wordt Redcoon gezien.

Van Redcoon, ook in Nederland actief, is bekend dat het drie jaar geleden een jaaromzet boekte van 228 miljoen euro. Het cijfer over twee jaar geleden is niet bekend, dat van vorig jaar wordt nu via Metro Group bekend.

De ambitie is om over vier jaar een jaaromzet van 1 miljard euro te boeken. Een logische stap in die richting is de niet-Duitse verkopen een impuls te geven. De onderneming boekt nu de helft van zijn verkopen op de thuismarkt.

Op de laatste dag van maart 2011 maakte Media Saturn, het Metro-bedrijf waar Media Markt en Saturn onder vallen, bekend dat het de internetwinkels van Redcoon koopt. Negentig procent van de aandelen gaan, als de mededingingsautoriteit dat goed vindt, naar Media Saturn.

De overname van de webwinkels betekent nog niet dat Media Markt nu een e-commercestrategie heeft. Immers, Redcoon blijft als zelfstandig merk bestaan. Of en hoe er integratie met de bakstenen winkels van Media Markt en Saturn plaatsvindt, is niet bekend.

Nederland is een van de twee proeftuinen waar Media Markt experimenteert met internet. Vanaf volgende week heeft het bedrijf in Nederland in de persoon van Antoine Brouwer een directeur e-commerce.

Uit de kwartaalcijfers wordt duidelijk dat de nieuwe internettak, op jaarbasis, nu voor circa 2 procent bijdraagt aan de omzet.

De bakstenen handel vertoonde over het eerste kwartaal van 2011 een bijna te verwaarlozen omzetstijging.

Foto: Cristiano Betta (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond