Deel dit artikel
-

Onderzoek naar mobiel internet wint marketingprijs

Het aantal gebruikers van mobiel internet is nog steeds beperkt. Een afstudeerscriptie over de barrières en stimulatoren voor het gebruik van mobiel internet heeft de Nationale marketing Scriptieprijs toebedeeld gekregen.

Mobiel internet staat al meer dan 8 jaar in de markt. Onderzoek van Elles Roeleveld onderzocht welke barrières zorgen dat het aantal gebruikers niet toeneemt en hoe deze barrières weggenomen kunnen worden.

De jury screende de scripties vooral op de relatie tussen hun ‘wetenschappelijke bijdrage’ en ‘praktische relevantie’ maar ook de ‘structuur en leesbaarheid’ en de ‘originaliteit’ van de gekozen onderwerpen speelden mee in de beoordeling.

Roeleveld heeft de invloed gemeten van stimulerende en remmende factoren voor vijf verschillende typen gebruikers over het totale besluitvormingstraject. Roeleveld: "Ik vind het zelf een ontzettend interessante dienst en wilde weten hoe die gecommuniceerd kan worden. KPN bood mij deze kans."

De jury screende de scripties vooral op de relatie tussen hun ‘wetenschappelijke bijdrage’ en ‘praktische relevantie’ maar ook de ‘structuur en leesbaarheid’ en de ‘originaliteit’ van de gekozen onderwerpen speelden mee in de beoordeling.

Doel van de prijs is het niveau van de marketingopleidingen verder te verhogen. De organisatoren willen meer verdieping in de opleidingen. Marketing is meer dan merkvraagstukken en communicatie. ‘Het gaat ook over financiële zaken en verbetering van dienstverlening, zowel op commercieel gebied als in de non-profit’.

De winaar van de Nationale Marketing Scriptieprijs gaat naar huis met 2.500 euro.

In de jury zaten prominente marketeers van ING, KPN, VODW Marketing, Erasmus Universiteit en Rijksuniversiteit Groningen.

Marketing Associatie Nederland organiseert de prijs om de beste Marketing scripties van Nederland onder de aandacht te brengen. Voor mede-organisator VODW Marketing is het organiseren van de prijs een manier om marketing meer onder de aandacht van studenten te brengen. Voor VODW Marketing is organisatie van de prijs overigens ook een manier om zich als bedrijf neer te zetten op de arbeidsmarkt. VODW-partner Patrick Ruijs: "Door de studenten te belonen voor passie en inhoudelijke kennis, laten we hen zien wie wij zijn. Maar het wervingsdoel heeft niet de overhand. Het gaat ons in de eerste plaats om de inhoud van de scripties."

"Marketing draait vooral om het luisteren naar de klant", zegt Björn Jeurissen, directeur Marketing Zakelijke Markt bij KPN en jurylid. "Het is essentieel dat onze marketeers goed blijven luisteren naar de steeds veranderende behoeftes van ondernemers en dit vertalen naar concrete dienstverlening. Een doordachte marketingstrategie is de basis voor succesvolle campagnes zoals Goeiemoggel."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond