Deel dit artikel
-

Online advertentieomzet kranten daalt met 12 procent

De omzet uit online advertenties bij de kranten in de Verenigde Staten daalde in 2009 met bijna 12 procent. Online advertentieomzet bij kranten daalde in 2008 nog met slechts 1,8 procent.

Dat blijkt uit een overzicht van de NAA (Newspaper Association of America). Verrassend zijn de cijfers niet, maar de NAA heeft nu de cijfers om de daling te onderbouwen.

Bij de printadvertenties daalde in de categorie ‘Classifieds’ de omzet met 38,1 procent, het is een van de categorieën die het meest heeft te lijden onder de opkomst van classifiedsites. Vooral de subcategorieën ‘Employment’, ‘Real eastate’ en ‘Automotive’ kregen flinke klappen.

De totale advertentieomzet bij kranten, print en online, daalde vorig jaar met 27,2 procent in vergelijking met 2008, meer dan 10 miljard dollar. Het is een van de grootste dalingen in zes jaar, sinds online advertentieomzet in de cijfers wordt meegenomen.

Omzet uit printadvertenties, qua omvang de grootste categorie, daalde in 2009 in totaal met 28,6 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond