Deel dit artikel
-

Online advertising-wereld streeft naar integratie

De Amerikaanse internetindustrie zoekt naarstig naar manieren waarop het senior management overtuigd kan worden van het feit dat online adverteren werkt. Na het barsten van de 'internet bubble' vecht de interactieve industrie om een plaats in de mediamix. Integratie is het terugkerende thema op de interactive advertising- en marketingconferentie @d:tech in New York.

Volgens Tim Sanders , Chief Solutions Officer van de webportal Yahoo! ligt het antwoord in 360 graden branding. Volgens Sanders is de rol van internet complementair aan die van andere mediatypen, zoals radio, tv en print. Sanders betoogt dat de consument omcirkeld moet worden door het merk om zodoende de effecten van het merk op de ontvanger te controleren. Internet als alleenstaand medium is hiervoor niet toerijkend. Uit onderzoek van Mediamark Research blijkt dat consumenten voornamelijk het web gebruiken op het werk. Onder bezoekers van Yahoo! is dit zelfs bij 72 procent het geval. Buiten werktijden zijn TV, outdoor en print van belang.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!