Online bereik van de vijf grootste Nederlandse online nieuwsmerken sterk gestegen
Het online bereik van de vijf grootste Nederlandse online nieuwsmerken is sinds april 2014 aanzienlijk gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK.
Meer dan de helft van alle 20-49 jarigen bezocht in april 2018 de nieuwsmerken NU.nl en NOS. Net iets minder personen hebben de website of app van AD bezocht (48,2 procent), maar dit nieuwsmerk is van de top 5 wel het sterkst gestegen in de afgelopen vier jaar.
Ook Telegraaf en RTL nieuws zijn sterk gegroeid in hun online bereik (respectievelijk 58,5 en 50,2 procent, leeftijd 20-49 jaar).
Smartphone en tablet zijn de belangrijkste apparaten waarmee Nederlandse sites worden bezocht. 73 procent wordt bereikt via smartphone, 62 procent via tablet.
In totaal gebruikten 12,7 miljoen personen een smartphone of tablet alleen al in april 2018.
Op smartphones zijn het vooral apps die geraadpleegd worden: 77 procent van alle bezoeken op smartphones betreft apps en een kleine 23 procent websites.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Jan de Jong
Het zou best wel mooi zijn als je als niet-20-49-jarige verschoond zou blijven van de advertenties die op 20-49-jarige gericht zijn.