Deel dit artikel
-

Online budgetten volgende VS-verkiezingen naar 1 miljard

Internetreclame zal bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen een grote spelen. Acht procent van het totale budget zal bij die verkiezingsstrijd bij digitale kanalen worden besteed.

Bijna een miljard dollar wordt over twee jaar uitgegeven door Amerika’s grootste politieke partijen om hun kandidaat aan de leiding van het land te krijgen. Dat is zes keer meer dan bij de verkiezingen in 2012.

Dat laat een vooruitblik van Borrell Associates zien.

Over welke kanalen die budgetten worden verdeeld staat niet vast. Het ligt voor de hand dat video, social en grote datasets met persoonsinformatie hier een grote rol in zal spelen. Geraffineerde marketeers verzamelen nu al zo veel mogelijk informatie over beoogde doelgroepen om maar zo gericht mogelijke, het liefst persoonlijke, boodschappen te zenden.

In 2014 gaat drie procent van de politieke mediabudgetten naar internetreclame.

Foto: Vince Alongi (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond