Deel dit artikel
-

Online omzet supermarkt Jumbo groeit 50%

Jumbo zag de online consumentenomzet in de eerste zes maanden van 2021 toenemen met ruim de helft. Wanneer online en offline worden opgeteld steeg de handelsomzet met 268 miljoen naar 5,4 miljard euro een stijging van 5,3 procent.

Hoe groot de online omzet was, houdt de supermarktketen voor zich. Het bedrijf is in private handen, dus mag kiezen welke cijfers het met de markt deelt.

Jumbo constateert dat de winkels en het onlinekanaal steeds meer een versterkend effect op elkaar hebben. Dit komt mede door aanhoudende investeringen in e-fulfilmentcenters en bezorghubs. Van die hubs in of nabij grote steden telt Jumbo er inmiddels twaalf. Voor het einde van het jaar worden nog vier nieuwe hubs geopend.

Concurrenten AH.nl en Picnic blijven ook fors investeren in het digitale verkoopkanaal. De acceptatie van digitaal boodschappen doen is het sprongen vooruit gegaan sinds de uitbraak van het coronavirus. Het is aannemelijk dat Jumbo de, vergeleken met 2020, grootste groeisprong in het eerste kwartaal van 2021 noteerde.

” Jumbo verwacht zijn omzetgroei te kunnen vasthouden en het Nederlandse marktaandeel van op dit moment 21,8 procent verder te vergroten, ondanks diverse uitdagingen die het waarneemt in de veranderende markt van vandaag de dag.”

Uit een recent onderzoek van platform Supermarkt & Ruimte blijkt dat 41 procent van de respondenten bij Albert Heijn online supermarktaankopen doet. De app van Picnic gebruikt 27 procent, de site en app van Jumbo 21 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond