Deel dit artikel
-

Online omzet van Ahold blijft hard groeien

De online-activiteiten bol.com en Albert Heijn hebben in het vierde kwartaal 30 procent meer omzet gerealiseerd dan in het het vierde kwartaal van 2014. Dat meldt moeder Ahold in de toelichting op de jaarcijfers.

De totale omzet van de internetverkopen van de Ahold Groep kwam uit op 540 miljoen euro.

In Nederland steeg de omzet (inclusief winkels) over het vierde kwartaal met 5,5 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2014 na een ‘goede prestatie rond de feestdagen’. Het marktaandeel van Albert Heijn in Nederland is gestegen van 34,1 in 2014 naar 35 procent in 2015, gerekend over het hele jaar.

De totale omzet steeg naar 9,8 miljard euro, ruim een vijfde meer dan een jaar eerder, vooral dankzij de dure dollar. Winstcijfers zijn nog niet gepubliceerd.

De toekomstige fusiepartner Delhaize brengt morgen zijn cijfers naar buiten.

Deel dit bericht

3 Reacties

Gijs

Betekent dit dat Coolblue de hoogste online omzet in NL draait? (555 vs 540 mio omzet)

Olger

Volgens mij vergelijk je appels met peren Gijs: kwartaalomzet Ahold online (540mio) vs jaaromzet CB (555mio).

Stan

Daarbij gaat het hier om de Ahold online omzet wereldwijd. Dus meer dan bol.com

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond