Deel dit artikel
-

Persgroep online vorig jaar voor het eerst naar 100 miljoen euro omzet

De Persgroep realiseerde vorig jaar een significante groei online en lichte achteruitgang in print. De lezersinkomsten van de groep daalden met 1,8 procent.

De geconsolideerde resultatenrekening van de groep laat een omzetstijging zien van 9 procent, naar bijna 1,6 miljard euro. De EBITDA groeide met 11 procent tot 241 miljoen euro. De winst voor belastingen bedroeg 174 miljoen. De nettowinst kende een groei van 15 procent naar 126 miljoen euro.

De tak Online Services maakte vorig jaar voor het eerst 100 miljoen euro omzet. Vanaf begin 2019 worden de cijfers van Independer mee geconsolideerd en zal de afdeling meer dan 170 miljoen euro omzet maken.

De Persgroep blijft de offline media overigens koesteren, maar zal zwaar blijven inzetten op de digitale groeimarkten.

Om meer snelheid te maken in de digitale transformatie, werd de managementstructuur van de groep recent aangepast. Zo werd er onder leiding van Erik Roddenhof een overkoepelende Belgisch-Nederlandse directie aangesteld die verantwoordelijk is voor het optimaal benutten van de synergievoordelen tussen de beide landen.

De marge op digitale en printabonnementen is nagenoeg onveranderd gebleven. De verwachting is dat deze ontwikkeling zich zal doorzetten tijdens de komende jaren: licht dalende omzet, maar stabiele tot licht groeiende marges.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond