Deel dit artikel
-

Online tv verslaat livetv bij kijken favorietes series

Netflix heeft livetelevisie verslagen als het gaat om het kijken van favoriete series. Dat blijkt uit het rapport Conquering Content van Hub Research, dat eens in de vijf jaar een marktverkenning uitgeeft.

Voor de studie werd aan consumenten gevraagd waar zij hun favoriete series keken. 32 procent noemde dit jaar Netflix. Livetv bleef steken op 26 procent.

Hub ziet de trend al sinds 2014, waarbij Netflix ieder jaar marktaandeel wint. In 2014 noemde nog 45 procent live-tv als belangrijkste bron en 14 procent Netflix.

56 procent van de respondenten kijkt hun favoriete programma online, 44 procent doet dat via de kabel.

Consumenten leren de programma’s op verschillende manieren kennen. Kabelkijkers via advertenties, onlinekijkers via sociale media en mond-op-mond reclame. De onderzoekers zeggen dat online content zich anders verspreidt: van persoon tot persoon in plaats van marketing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond