Online verkopen Ahold Delhaize naar 729 miljoen euro

De online verkopen van Ahold Delhaize zijn in het vierde kwartaal netto gestegen naar 729 miljoen euro, een groei van 16,2 procent ten opzicht van een jaar geleden. Het merendeel van de omzet komt echter nog steeds van de winkels, ruim 15 miljard.

De totale online omzet voor heel 2017 is daarmee uitgekomen op 2,8 miljard euro, net onder de 3 miljard die Ahold zich ten doel had gesteld. Bol.com zag zijn omzet vorig jaar met 29,8 procent toenemen naar 1,6 miljard euro.

De Nederlandse tak, met naast Albert Heijn ook de drogisterijen van Etos, slijterijketen Gall & Gall en webwinkel Bol.com, realiseerde een omzet van 3,7 miljard euro. Over heel 2017 namen de verkopen in Nederland met 4,6 procent toe tot 13,1 miljard euro. In de VS was de groei bescheiden (pdf).

De Nederlandse startup TryLikes maakte vanochtend bekend dat het voor honderden Albert Heijn-filialen meetstations gaat leveren die de klanttevredenheid in kaart brengen. Filiaalmanagers kunnen zo sneller dan ooit hun service verbeteren. TryLikes levert de realtime beoordelingssystemen al aan McDonald’s, Jumbo, MediaMarkt, IKEA en Intersport.

Twee jaar geleden begon TryLikes met een pilot in een Albert Heijn-vestiging in Katwijk. Op zestien plekken in de winkel werden meetstations neergezet die vragen stelden over de snelheid van medewerkers, de mate van service, de schapindeling, voorraad en de versheid van het assortiment.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug