Deel dit artikel
-

Online-aanbieder van planten- en tuinartikelen Bakker.com failliet

E-commerce speler Bakker.bom is opnieuw failliet verklaard. Het faillissement te wijten aan een zeer fors omzetverlies. In 2018 is het bedrijf ook al eens failliet gegaan.

Bakker.com, online-aanbieder van planten- en tuinartikelen, investeerde fors in de transitie van postorderbedrijf naar webwinkel.

De hoge omzet en toenemende groei in 2020 en 2021 zorgden ervoor dat de kosten gedragen konden worden. Hieraan kwam abrupt een einde toen de coronamaatregelen in verschillende Europese landen werden opgeheven en de consument de winkel weer wist te vinden.

Bakker.com levert rechtstreeks aan miljoenen consumenten in acht landen. Het hoofdkantoor van Bakker-groep is gevestigd in Lisse.

Bij het bedrijf werken circa 90 vaste medewerkers en afhankelijk van het seizoen, tot wel 300 seizoensmedewerkers.

Deel dit bericht

14 Reacties

Corry van Voorthuizen - Particulier

Heb pas een paar keer iets besteld bij Bakker.com. en ben zeer tevreden over de kwaliteit van de planten. Nu ik de geschiedenis van het bedrijf ken ga ik zeker vaker iets kopen bij het bedrijf. Graag wil ik ze een kans geven om verder te gaan. Ook wil ik dit bedrijf aanbevelen bij mijn vrienden. Ik wens ze heel veel succes 👍

Gerard Rovers - Particuliere

Was zeer tevreden met de planten en alle andere mooie dingen die we hebben aangeschaft bij Bakker 👍

Kaspar

Euh, Corry? Ze zijn failliet? En het is sterk de vraag of een doorstart er nog in zit…. Dus vaker bij ze kopen en ze bij mensen aanbevelen is weinig zinvol. Op dit moment bestaat het bedrijf simpelweg niet meer.

Corne

Toen dit bedrijf in 2018 failliet is gegaan had ik een bestelling van 220 euro geplaatst en betaald.na een doorstart helaas niets van mijn geld terug gekregen .kopen in een tuincentrum is veiliger.

Paula schultink

Zo jammer goede planten en goede service ook bij klachten heel jammer hoop op een door start

Corrie

Slechte planten komen droog en verrot thuis bij online bestelling

Yolanda

Bij mijn laatste bestelling kreeg ik een cactus zonder aarde en helemaal ingedroogd. Kon rechtstreeks in de GFT bak

Dave

In het verleden wel eens wat besteld. Planten kwamen netjes verpakt aan en deden het goed.

Echter bij problemen werd het een ander verhaal. Dan werd er niet of nauwelijks gereageerd of een oplossing geboden.

Wel nadat het in 2018 failliet was gegaan, mijn bestelling alsnog na de doorstart gekregen met wat extras om het goed te maken.

Kevin

1x iets gekocht, nooit weer. Laten je kwetsbare planten gerust een weekend in een distributiecentrum staan. Pakket geweigerd bij aankomst.

Mark

Diverse keren hier besteld, op zich prima en doorgaans heel snelle levering, prima klantenservice ook als het eens niet helemaal zo was als ik had verwacht.

Johanna

Mijn motto is: één keer bakker nooit weer bakker.

Rob

typisch dat de eerste reactie gelijk een neprecensie is…

Petra

1x wat gekocht bij dit bedrijf, kreeg zeer slechte planten toegestuurd , na klacht een half jaar daarna pas antwoord, ( elke week deze herhaald en pas na slechte review op google , een reactie terug)
Ik zou nieuwe planten en deel geld terug krijgen , het is nu 2 jr geleden en heb tot heden nog niets ontvangen…
Verbaast mij niet dat dit bedrijf failliet is gegaan en laat en nooit meer terug komen !

Rick - Grasleveren.nl

Jammer om te lezen, altijd goed webwinkels met groen! Benieuwd naar de reden van t forse omzetverlies.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond