Deel dit artikel
-

Bakker.com vernieuwt tuinplatform

Bakker.com lanceert naar eigen zeggen het grootste online tuinplatform van Europa. Er worden gelijk al 11.000 tuinartikelen en seizoensgebonden producten aangeboden.

De vernieuwde website is onderdeel van de nieuwe multichannel-bedrijfsstrategie van Bakker.com. Het familiebedrijf dat al ruim 70 jaar bloembollen, planten en zaden rechtstreeks van het land naar de klant stuurt, wil ook meer advies kunnen geven.

Een belangrijke toevoeging zijn in dit verband de zogenoemde ‘garden hacks’: video’s van 20 seconden, gecreëerd door Ogilvy, waarin Bakker.com snelle oplossingen geeft voor bijvoorbeeld een slakkenprobleem in de tuin of het efficiënt verwijderen van mos op het terras. Daarnaast zijn er langere instructievideo’s van twee  minuten te vinden over bijvoorbeeld het snoeien van de rozenstruik. Daarnaast hebben tuinexperts honderden artikelen geschreven.

Bakker is van oorsprong een postorderbedrijf. De vorige website was dan ook eigenlijk een digitalisering van de papieren catalogus. Samen met online marketingbureau iProspect en de landenteams is daarom gewerkt aan een nieuwe opzet.

De komende weken gaan ook de websites in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland live. Daarna volgen nog de andere 15 Europese landen waar Bakker.com actief is.

Deel dit bericht

1 Reactie

kees v.d. aardwegh

het werd de hoogste tijd dat bakker met iets nieuws komt en de klanten eigenlijk met tips dwingt om met planten bollen etc. in de weer te gaan.Ik denk dat succes voor het grijpen ligt .

vr. gr. Kees v.d.aardwegh .

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond