Deel dit artikel
-

Ook LinkedIn met ‘programmatic’

Ook LinkedIn gaat zijn display advertenties voortaan geautomatiseerd verkopen. Partners kunnen daartoe hun eigen demand-site platforms of die van derden gebruiken. Ingewikkeld papierwerk is niet meer nodig. 

Daarnaast hebben adverteerders de keuze uit een open en een gesloten marktplaats. Die laatste biedt toegang tot specifieke gebruikers. LinkedIn heeft ruim 400 miljoen leden.

LinkedIn heeft het programma, dat is gebaseerd op een veilingmodel, al sinds 2015 op proef draaien.

Toegegeven: de advertentie-inkomsten van het sociale netwerk, dat binnenkort in handen komt van Microsoft, zijn nog bescheiden. Niet meer dan drie procent van de reclame-omzet komt uit display-advertising en daalde in het eerste kwartaal met dertig procent. Gesponsorde content maakt 56 procent deel uit van de reclame-omzet binnen Marketing Solutions. Marketing Solutions op zich zijn goed voor een kwartaalomzet van 154 miljoen dollar, of zeventien procent van de totale verkoop.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond