Deel dit artikel
-

Opdracht voor Golden Bytes in Azië

Golden Bytes heeft een overeenkomst gesloten met kinderzender Nickelodeon Azië. Vanaf augustus kunnen jeugdige kijkers van Nickelodeon met behulp van sms zelf bepalen wat in de nieuwe televisieshow U-pick Live te zien zal zijn. De twee en een half uur durende show zal elk weekeinde te zien zijn op Nickelodeon Azië dat onderdeel is van MTV Azië.

Kijkers van U-pick Live kunnen actief aan het programma deelnemen door middel van live polls, live chats, het aanvragen van favoriete muziekvideos en aan prijsvragen waarbij ze kans maken op exclusieve prijzen. Het Golden Bytes SMS2screen Graphic System geeft kijkers de mogelijkheid hun stem te laten gelden en de resultaten via graphics te volgen die in beeld verschijnen. Golden Bytes zegt dat U-pick als eerste in Azië deze technologie zal toepassen op een kindertelevisieprogramma en dat het daarmee de kijker een nieuwe vorm van interactieve televisie zal laten ervaren.

“Door onze meest recente mobiele applicaties kunnen jeugdige kijkers in Azië voor het eerst kunnen meebeslissen wat ze op televisie te zien krijgen,” aldus Willem Campagne, directeur van Golden Bytes Interactive Pte Ltd, dat een joint venture is van Golden Bytes International en van MIG (Mobile Interactive Group UK). Het bedrijf heeft begin dit jaar haar eerste kantoren geopend in Singapore en Maleisië. Het team dat onder leiding staat van Campagne bestaat in Azië uit 7 fulltime krachten.

Volgens Golden Bytes biedt Nickelodeon op basis van de nieuwe technologie adverteerders binnen afzienbare tijd ook meetbare 1-op-1 communicatie buiten het traditionele televisiekanaal om. “Zoals The Wall Street Journal recent berichtte, zijn televisiestations naarstig op zoek naar manieren om adverteerders aan het medium televisie te binden. Wij lijken samen met MTV op dat gebied wereldwijd voorop te lopen,” aldus Campagne.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond