Deel dit artikel
-

Oprichters funda met presentatie- en afsprakenplatform voor zorgprofessionals

Marijn Pijnenborg en Marque Joosten, oprichters van onder meer funda, hebben een nieuw gezondheidsplatform solvo opgericht, een presentatie- en afsprakenplatform voor zorgprofessionals. Beide ondernemers vertellen er meer over op eHealth Convention tijdens Amsterdam eWeek. 

solvo richt zich in eerste instantie op zorgprofessionals die verbonden zijn aan beroepsverenigingen, van fysiotherapeuten tot tandartsen en van oogarts tot vaatchirurg. Dat vanwege de BIG-registratie van de betreffende specialist.

Zorgprofessionals melden zich aan en het team van solvo maakt vervolgens een volledig profiel en een fotoreportage van de praktijk. Vanaf dat moment is de specialist in één keer vindbaar voor meer dan 5,5 miljoen bezoekers die maandelijks gezondheidsplein.nl, ziekenhuis.nl en dokterdokter.nl bezoeken met hun specifieke zorgvraag. Deze platforms zijn onderdeel van Heilzaam, het andere gezondheidsplatform van Marijn Pijnenborg en Marque Joosten. De specialist is overigens ook direct vindbaar door aan te geven in welke (woon)plaats men welk type specialist zoekt en hoe en waar men verzekerd is.

Volgens Pijnenborg biedt internet zorgspecialisten ongekende mogelijkheden, maar het is voor specialisten niet altijd bekend terrein. ‘Dit is heel wat anders dan bijvoorbeeld adverteren op Google.’

Het verdienmodel van solvo is vergelijkbaar met die van andere platformen: voor consumenten is de dienst kosteloos. Professionals betalen een maandelijks bedrag om zich te presenteren en om afspraken te maken. Praktijken die een volledige vermelding willen, betalen maandelijks vanaf 29,90 euro (exclusief eenmalige opstartkosten).

solvo streeft ernaar om eind 2016 2000 zorgspecialisten zich te laten presenteren op het platform. De site werkt stap voor stap aan de uitbreiding van functionaliteiten op solvo.

Meer over solvo op eHealth Convention, op 4 oktober in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Inge Scherpenzeel

Ik vind dit eng. Gratis voor consumenten. If You’re Not Paying for It; You’re the Product.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond