Oranje-fanaten scoren 3D tv

[Campagnepanel] In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Versla het WK van Expert.
Site: www.expert.nl/verslahetwk
Klant: Expert
Bureau: Unit4 Internet Solutions
Andere gebruikte media: affiliate marketing
Andere betrokken partijen: Magneds
Doel van de campagne: Expert stelt klanten, die in de weken voorafgaand aan het WK speciaal geselecteerde producten kopen, de mogelijkheid om gratis in De Kuip in Rotterdam op schermen het Nederlands Elftal tijdens het WK Voetbal in actie te zien. De hieraan gekoppelde internetcampagne is bedoeld om Expert met een positieve merkbeleving onder de aandacht te brengen. Met de campagne wil Expert een WK-beleving neerzetten.
Omschrijving: Expert heeft aan zijn WK-actie een internetspel gekoppeld: ‘Versla het WK’. Op de actiesite kunnen deelnemers hun favoriete fragment kiezen uit tien legendarische voetbalfragmenten en dit zelf van commentaar voorzien. Het geheel wordt vervolgens op YouTube en Hyves geplaatst. De meest originele commentaren worden beloond met gratis kaarten voor een van de Oranjefeesten ‘Experts van Oranje’. De hoofdprijs is de allernieuwste 3D-televisie.
Thijs van Schothorst Managing Director Icemedia
"Een origineel concept en een pakkende naam. Dat is uiteraard wel bewonderenswaardig te noemen in de huidige jungle van WK-activiteiten. De uitvoering en vormgeving laten echter zeker te wensen over en dat is jammer. Het zou beter geweest zijn als men kon stemmen op de filmpjes. Nu wordt de winnaar uiteindelijk bepaald door Expert zelf. Hierdoor mis je een drive vanuit de deelnemer om het door te sturen binnen zijn of haar sociale netwerk. Wat ook vreemd is, is dat je de site moet verlaten om de andere filmpjes te bekijken."
Cijfer: 6
Eline Deutekom, Creative Director, De Pannekoek en De Kale
"Goed overkoepelend concept: Experts van oranje. Jammer dat deze conceptgedachte niet verder is doorgetrokken. De communicatie binnen de campagne is nogal versnipperd en de middelen versterken elkaar matig. In de folders bijvoorbeeld geen enkele link met deze online actie te vinden. Een gemiste kans. De online applicatie ‘versla het wk’ zit goed in elkaar met dummy-proof interactie, maar de uitvoering in details, zoals de copy, laat te wensen over. Verder is de virale kracht weinig benut, wat de online zichtbaarheid van Expert en deze leuke actie zeker ten goede was gekomen. Kortom, er viel uit dit campagneconcept veel meer te halen om online te scoren."
Cijfer: 6
Winfried van der Veen, Managing Partner 2punt0
"Ik zit al helemaal klaar voor het WK, dus ik was positief gestemd over deze campagne. Maar nee. Uiteindelijk moeten we een campagne die drijft op de participatie van gebruikers beoordelen op die inbreng. En die valt erg tegen. Het niveau van de ingezonden commentaren is laag: eigenlijk niets grappigs, zinnigs of verrassends. De best gewaardeerde inzendingen zijn niet te vinden en dat maakt het al helemaal een opgave om een leuk fragment te vinden. Zo komt de interactie niet op gang: weinig filmpjes, weinig kijkers en weinig stemmers. Kortom: weinig resultaat. Iets als een penalty van Oranje: geen doelpunt."
Cijfer: 5
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond