Deel dit artikel
-

Otto sluit zeer winstgevend boekjaar af

De Duitse retailer Otto sluit een zeer goed jaar af, waarin de omzet 3,4 procent steeg naar 12,5 miljard euro en de winst naar 730 miljoen. Het bestuur denkt de omzet van 17 miljard euro in 2022 zeker te kunnen halen.

In alle kanalen werd vooruitgang geboekt, zo blijkt uit de definitieve cijfers die vandaag naar buiten kwamen. Van de omzet heeft alleen al 7 miljard euro betrekking op e-commerce, inmiddels de belangrijkste poot onder het bedrijf. Daarnaast deden ook de buitenlandse activiteiten in onder meer Japan en Engeland het goed.

Otto ontwikkelt zich al enige tijd tot een e-commerce platform waarbinnen een brede groep van dienst wordt aangeboden. De groep heeft grote plannen met moderetailer Bonprix en de Witt Group.

Otto claimt nog altijd groter te zijn dan Zalando, maar heeft Amazon nog niet kunnen passeren in zijn thuismarkt. In Duitsland zet het bedrijf 2 miljard euro om.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond