OTTO Group sluit datadeal met mediabedrijf

De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.
De partijen maakten de exclusieve samenwerking kort voor het weekend bekend. Het is de derde grote deal tussen een e-commercebedrijf en een media-exploitant waarbij een webwinkel data tegen betaling gaat leveren voor reclamedoeleinden van andere adverteerders.
Die adverteerders gaan betalen voor de klant- en profielkennis van OTTO. Die moet betere targeting mogelijk maken en, daarmee, betere resultaten van hun online reclamecampagnes.
Ströer Digital is een exploitant die met zijn netwerk maandelijks 45 miljoen unieke internetters bereikt, oftewel zo’n tachtig procent van de online consumentenmarkt.
In deze video legt Torsten Ahlers (foto), de baas van Otto Group Media, de deal uit. Zijn afdeling was in 2015 ook al verantwoordelijk voor het destijds bijzondere besluit om de digitale schappen van OTTO open te stellen voor reclame van derde partijen.
Andere e-commercebedrijven die afgelopen half jaar hun geanonimiseerde klantdata naar de mediamarkt brachten: Zalando in Nederland met Sanoma en in Duitsland met ProSiebenSat.1 en MediaMarkt dat databedrijf Retail Media Group oprichtte.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond