Deel dit artikel
-

Oudgediende Worldpay wordt nieuwe CEO Mollie

Shane Happach wordt per 1 april aanstaande de nieuwe CEO van het Nederlandse, internationaal werkende betaalbedrijf Mollie.

De leiderspositie was al enkele maanden vacant, omdat Happachs voorganger Gaston Aussems eind augustus 2020 na bijna acht jaar vertrok. Happach is afkomstig van Worldpay, waar hij de functie vervulde van EVP en Head of Global eCommerce.

Oprichter Adriaan Mol zegt in een persbericht: “We weten dat hij de juiste persoon is om de internationale expansie van Mollie te stimuleren en ervoor te zorgen dat onze productinnovatie tegemoet komt aan de steeds veranderende behoeftes van de meer dan 110.000 klanten van Mollie in Europa.”

Anders dan Adyen richt Mollie zich juist op het faciliteren van de kassa bij kleine webwinkels. Dat betekent dat belangstellenden makkelijk en snel met de betaaldienst aan de slag moeten kunnen gaan. En dat moet weer in balans zijn met het monitoren, signaleren en uitsluiten van klanten die te grote risico’s opleveren. Dat zijn beiden technologische vraagstukken waar de unicorn bedreven in is.

De aanstelling van een nieuwe CEO lijkt het sluitstuk van een behoorlijke stoelendans in de top. In juli 2020 kreeg de scale-up er een CCO en CTO bij in de personen van Ken Serdons en Marco dos Santos. Miriam van Dongen en Koen Köppen werden lid van de supervisory board en oud-directeur bol.com Daniel Ropers werd strategisch adviseur.

Enkele weken daarna kondigde Mollie aan dat het negentig miljoen dollar venture capital kreeg van de Amerikaanse investeerder TCV.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond