Deel dit artikel
-

AI-advertentiebedrijf Rocket Fuel naar Benelux

Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com, betreedt de advertentiemarkt in de Benelux.

Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie om online advertentiecampagnes naar eigen zeggen efficiënter, slimmer en sneller te maken. Om binnen een milliseconde de meest effectieve plaats van advertenties te kunnen bepalen, gebruikt het bedrijf algoritmen die gebaseerd zijn op gedragskenmerken, demografische factoren, klimatologische- en geografische kenmerken en andere variabelen.

De Benelux wordt de derde markt voor het Amerikaanse bedrijf in Europa na het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. In de VS heeft de onderneming onder meer Buick en Pizza Hut als klant. Andere Europese landen volgen binnenkort.

Rocket Fuel heeft Frederick van Eijk aangesteld als Director Benelux. Hij stuurt de activiteiten aan vanuit Amsterdam. Hiervoor was hij director sales bij online sales house WebAds, daarvoor werkte hij vier jaar bij Microsoft Advertising.  Van Eijk tegen Emerce: “Ik heb nu een man aangenomen, en we gaan organisch groeien.”

Rocket Fuel is aangesloten op alle grote advertentie-exchanges en levert aan alle online platformen, waaronder web, mobiel, video en sociale netwerken.

Volgens Van Eijk werkt de technologie ook voor branding en worden aan de hand van miljoenen calculaties desgewenst om het kwartier de beste posities bepaald. “Er zijn niet veel bedrijven die doen wat wij doen, en we zijn ook transparant naar onze klanten. Het is zeker geen gesloten doos.”

Deel dit bericht

3 Reacties

Arno Peperkoorn

Mooie stap Frederick! Succes bij de uitrol!

Bart Zoetmulder

Succes Frederick, we spreken elkaar snel weer!

Peter de Zoete

Way to go Fred!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond