Deel dit artikel
-

Papieren en digitale folder even populair

De papieren reclamefolder wordt nog altijd goed gelezen. Maar liefst 9,6 miljoen mensen bladeren regelmatig door de folder die elke week op de deurmat valt, blijkt uit onderzoek van GfK, De digitale versie van de reclamefolder is inmiddels volwassen geworden met 9,3 miljoen lezers, een verdubbeling ten opzichte van 2018.

Nederlanders zijn gek op aanbiedingen en actiesen, 90 procent van de lezers komt in actie naar aanleiding van de folder blijkt uit cijfers van het grote folderonderzoek 2022 uitgevoerd door GfK. Bij maar liefst 41 procent van de lezers bepaalt de folder het boodschappenlijstje. Het merendeel van de Nederlanders bekijkt graag wekelijks papieren folders van supermarkten en drogisterijen om op de hoogte te blijven van aanbiedingen.

Papieren en digitale folders vullen elkaar aan in functie. Beide folders worden gelezen om op de hoogte te blijven van aanbiedingen en om geld te besparen. Nederlanders vinden papieren reclamefolders vooral gemakkelijk, leuk en inspirerend om door te bladeren.

Ook kijken meer jonge mensen de digitale folder. De papieren folder wordt juist meer gelezen door 50-plussers. Daarnaast zien we ook dat net iets meer mannen dan vrouwen de papieren folder lezen.

Veruit de belangrijkste drijfveer om alleen nog digitale folders te lezen is het milieu. Lezers die alleen de digitale folder lezen geven aan dat het milieu minder belasten en het verminderen van de hoeveelheid papierafval voor hen de belangrijkste redenen zijn om alleen nog maar digitale folders te lezen. Ze ergeren zich onder andere aan het plastic waar de folders in verpakt zijn. Maar ook het weggooien van hele pakketten ongelezen folders staat veel consumenten tegen, zeker als er ook een goed alternatief is.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond