PCSnel actief in Spanje

Het Nederlandse e-commerce bedrijf PCSNEL.NL heeft zijn activiteiten uitgebreid naar Spanje onder de naam ITDISCOUNT.COM. Het bedrijf is begonnen met een Spaanse webwinkel en heeft een kantoor geopend in Alicante. PCSNEL.NL verwacht dat in Spanje en andere Zuid-Europese landen de komende jaren de online bestedingen flink gaan toenemen.
PCSNEL.NL, een webwinkel voor ICT-gerelateerde producten, had vorig jaar in Nederland een omzet van 8,2 miljoen euro en wil dit jaar groeien naar 10 miljoen. In Spanje wil het bedrijf dit jaar een omzet van 1 miljoen halen, vertelt eigenaar Joris Kroese van PCSNEL.NL. Als de activiteiten in Spanje succesvol zijn, overweegt PCSNEL.NL om ook uit te breiden naar andere Zuid-Europese landen. Tot de uitbreiding naar Spanje was PCSNEL.NL alleen actief in Nederland.
De online concurrentie is in Spanje minder heftig dan in Nederland, meent Kroese. Daardoor verwacht hij daar ook te kunnen werken met hogere marges dan in Nederland, waar de marges volgens hem ‘flinterdun’ zijn. Kroese denkt in Spanje vooral marktaandeel te kunnen winnen ten koste van de offline markt.
Zuid-Europa is vergeleken met landen in noordelijkere delen van Europa enigszins achtergebleven op het gebied van online shopping, zegt Kroese. “Op dit moment wordt in die landen hard gewerkt aan betere internetverbindingen waardoor de internetpenetratie zal toenemen. Mede daarom verwachten we daar een inhaalslag als het gaat om online shoppen.”
Op het Nederlandse kantoor van PCSNEL.NL werken negen mensen. In Spanje begint het e-commerce bedrijf met twee medewerkers.
PCSNEL.NL bouwt in Spanje voort op de contacten met leveranciers die ze in Nederland al heeft. Dat zijn internationale partijen als HP, Microsoft en Toshiba met distributeurs over de hele wereld. “Het is voor ons makkelijk dat we in Nederland al veel met het hen samenwerken. Zo kunnen we makkelijk met hun collega’s in Spanje schakelen.”
Hoe gaat PCSNEL.NL bekendheid verwerven in Spanje? Kroese: “We gaan, heel plat gezegd, traffic kopen, via banners en affiliate programma’s. Daarnaast zijn we aan het denken over partnerships met interessante partijen waar we gemeenschappelijke aanbiedingen mee kunnen doen.” In Nederland heeft het bedrijf een dergelijke samenwerking met onder meer de Rabobank.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond