Deel dit artikel
-

Pepperfield koopt technische tak van Bratpack

Digitaal bureau Bratpack sluit eind 2021 de deuren. Nadat het eerder dit jaar zijn marketingtak al had verkocht aan Lead Today, ging vorige week de technische tak in naar Pepperfield.

Dat maakte directeur en oprichter Frank de Lange afgelopen weekend bekend. “Binnen ons bedrijf hebben we de keuze gemaakt om ons te focussen op de tuinbranche via Garden Connect. Mede door Covid-19 heeft dit een enorme vlucht genomen en dus was het tijd om afscheid te nemen van Bratpack.”

Het besluit daartoe werd al eerder genomen. Na verscheidene gesprekken in de markt koos de ondernemer uiteindelijk voor Lead Today uit Rotterdam om de marketingactiviteiten aan over te dragen. Dat zijn zestig klanten, waarvan vijftien goededoeleninstanties. Zij profiteren van het specialisme in online leadgeneratie die Robert de Boer afgelopen vijftien jaar opbouwde.

De overname past in de strategie van Lead Today om versneld te groeien binnen zijn focusgebieden in de komende jaren.

Pepperfield, de andere koper, is een ambitieuze start-up met jaren ervaring op het gebied van hosting en development. Oprichter Maarten Strootman heeft zelf een achtergrond in IT en heeft met Pepperfield een bedrijf opgebouwd dat zich volledig richt op hosting en development.

De afsplitsing van Bratpack heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid bij Garden Connect. Dat zal zich vanuit Zwanenburg als online marketingbureau blijven richten op tuincentra.

Foto: Gary J. Wood (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond