Deel dit artikel
-

Persgroep Nederland volgt niet in Adsense-staking

De Persgroep Nederland, uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, en Het Parool, stopt voorlopig nog niet met de plaatsing van Google Adsense-advertenties. Het Vlaamse mediaconcern de Persgroep liet eerder deze week weten geen tekstadvertenties van Google meer op de Belgische nieuwssites te plaatsen.

“Op dit moment hebben wij nog geen besluit genomen voor Nederland. We kijken wel met belangstelling naar België wat er daar gebeurt en wat het effect is”, aldus Justin Sandee, Sales Director Online bij de Persgroep Nederland.

Het stoppen met Adsense past in de strategie van de Persgroep in België. Sandee: “En daarmee uiteindelijk ook in de strategie van de Persgroep Nederland, maar we kijken nog hoe het zich ontwikkelt.” De tekstadvertenties zouden in tegenspraak zijn met de eigen strategie om te werken rond merkopbouw, visibiliteit en interactiviteit. Een campagne draait om meer dan alleen maar clicks.

“De introductie van grote formaten en exclusieve adverteerders op de pagina’s in de Vlaamse kranten, is succesvol. Daarom kunnen zij dit doen.” In Nederland, zo legt Sandee uit moeten er verschilleden zaken worden afgewogen. “Het moet passen in de strategie, dat doet het. Maar daarnaast hebben wij op dit moment een andere positie in de markt dan de Persgroep in België. Zij zijn marktleider, wij niet. Bovendien hebben we de samenwerking met Google, je moet goed op je partners passen.”

Een tijd geleden introduceerde de Persgroep Nederland ook nieuwe (grotere) advertentieformaten. “We zitten bovendien meer op exclusiviteit voor adverteerders. Dat is alvast goed opgepakt door de markt. Wij kiezen voor merkgericht denken, daar hoort een goede propositie bij voor adverteerders”, aldus Sandee.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond