Deel dit artikel
-

Philips blundert met webwinkel

De webwinkel van Philips is woensdag uren onbereikbaar geweest door een fout met een actiecode die 75 euro korting gaf in plaats van 7,50 euro. ‘We hebben ongewild voor Kerstman gespeeld’, aldus een woordvoerder tegen het Eindhovens Dagblad.

De website gaf duidelijk aan dat het om een kortingscoupon van 7,50 ging, maar op de factuur werd dat vertaald naar 75 euro. Dat voordeeltje werd al gauw gecommuniceerd via sociale media.

Een klant was zo eerlijk om de fout te melden aan de Philipswinkel. Vanwege noodzakelijke aanpassingen moest de webwinkel urenlang worden gesloten.

Het is niet duidelijk hoe groot de schade is. In principe is een aanbod op een website niet bindend wanneer de prijs sterk afwijkt van wat de consument mag verwachten. Inmiddels heeft Philips laten weten dat het de bestelde artikelen niet gaat leveren.

Deel dit bericht

2 Reacties

Roy van Lieshout

In dit geval wijkt de prijs niet af, maar kon een kortingscode gebruikt worden. Dat lijkt me een ander verhaal dan in de Otto case?

M.

Gewoon lappen, dat krijg je als je onzorgvuldig omgaat met je coupon-management.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond